Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2013, 00:20
esmeralda esmeralda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 4
esmeralda is on a distinguished road
Standaard Feedback sollicitatiebrief stage MWD

Beste mensen,

Voor mijn studie Maatschappelijk werk en Dienstverlenig ga ik in mijn derde jaar stage lopen. Ik wil graag vragen om kritisch feedback. Ik wil zo graag bij deze plek stage lopen! Elk soort feedback is welkom zowel positief als minder positief, en taal, eventueel inhoudelijk.

Werkzaamheden
Tijdens jouw stage kun je opvang en begeleiding bieden aan cliënten in samenwerking met onze vrijwilligers. Daarnaast kun je er ook voor kiezen onze cliënten specifiek te ondersteunen op juridisch of psychosociaal gebied .Begeleiding en ondersteuning bieden aan onze vrijwilligers behoort ook tot de mogelijkheden.
Functie-eisen
Je kunt goed contact leggen met mensen en naar mensen luisteren. Daarnaast ben je flexibel, evenwichtig en kun je ook kritisch naar jezelf kijken. Je bent niet bang om met een frisse en kritische blik naar onze organisatie te kijken en pro-actief mee te denken over verbeteringen.
Onze stagiaires zijn betrouwbaar, integer en van onbesproken gedrag. De informatie waar je mee in aanraking komt is vaak vertrouwelijk. Een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is dan ook vereist.

Interesse?
Ben jij op zoek naar een stageplek waarin jeiets kan betekenen voor andere mensen en een bijdrage kan leveren aan de organisatie?


Geachte heer/mevrouw,

Via uw website heb ik vernomen dat u op zoek bent naar een stagiaire die iets voor andere mensen wil betekenen en bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Middels deze brief hoop ik u te overtuigen dat ik degene ben waarnaar u op zoek bent.

Zonder hulp aan xxxx(xxx=doelgroep) zouden de gevolgen van gebeurtenissen xxx(xxx=doelgroep) blijven achtervolgen. Een gebeurtenis kan niet teruggedraaid worden maar het verlichten van de schade en het verwerken van die gebeurtenis is wel mogelijk. Daar wil ik als stagiaire graag bijdrage aan leveren, zodat ze beter kunnen functioneren in hun dagelijks leven. Uw organisatie biedt mij ook de mogelijkheid om mijn opgedane kennis bij u in praktijk te brengen.

In de lessen heb ik door middel van rollenspellen met een acteur geoefend. Ik heb geleerd hoe ik met emoties om kan gaan en hoe ik me voor kan bereiden op de mogelijke reacties van een cliënt die mishandeld werd. Daarnaast beschik ik over theoretische kennis over het Nederlandse rechtssysteem, het sociale zekerheidsrecht en strafrecht, die ik graag bij u in de organisatie zou willen toepassen.

Tijdens mijn voormalige stage heb ik vanwege mijn kritische houding, een fout geconstateerd die in het systeem geregistreerd stond en dat heeft tot verbetering geleidt bij mijn toenmalige stage.
Door mijn reflecterend vermogen ben ik tevens in staat om kritisch naar mezelf te kijken. Mede hierdoor kan ik mezelf blijven ontwikkelen en het maximale uit mezelf, mijn studie en stage halen.
In de loop van mijn stage bij xxxx maakte ik gemakkelijk contact met cliënten. Ik gaf hen de ruimte om hun verhaal te vertellen en bood hen een luisterend oor. Ook ben ik flexibel en integer. Ik ben evenwichtig omdat ik mezelf kan beheersen in verschillende situaties.

In mijn derdejaarsetage wil ik graag leren om de belangen van de xxx (doelgroep) te behartigen en leren om samen te werken met verschillende ketenpartners zoals xxx(naam instanties). Ook ben ik nieuwsgierig naar de wijze waarop ik samen met de vrijwilligers, cliënten kan begeleiden en opvang kan bieden.

Uiteraard kom ik graag mijn motivatie en CV in een kennismakingsgesprek toelichten.

Met vriendelijke groeten,

Xxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2013, 13:52
Jirelle Jirelle is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2013
Berichten: 2
Jirelle is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmeralda Bekijk bericht

Geachte heer/mevrouw,

Via uw website heb ik vernomen dat u op zoek bent naar een stagiaire ( heb je geen functienaam?) die iets voor andere mensen wil betekenen en bijdrage aan uw organisatie kan leveren(dit gedeelte is nogal vaag, kan je misschien duidelijker omschrijven wat je wilt betekenen voor de organisatie?). Middels deze brief hoop ik u te overtuigen dat ik degene ben waarnaar u op zoek bent.

Zonder hulp aan xxxx(xxx=doelgroep) zouden de gevolgen van gebeurtenissen xxx(xxx=doelgroep) blijven achtervolgen. Een gebeurtenis kan niet teruggedraaid worden maar het verlichten van de schade en het verwerken van die gebeurtenis is wel mogelijk. Daar wil ik als stagiaire graag bijdrage aan leveren, zodat ze beter kunnen functioneren in hun dagelijks leven. Uw organisatie biedt mij ook de mogelijkheid om mijn opgedane kennis bij u in praktijk te brengen.

In de lessen heb ik door middel van rollenspellen met een acteur geoefend. Ik heb geleerd hoe ik met emoties om kan gaan en hoe ik me voor kan bereiden op de mogelijke reacties van een cliënt die mishandeld werd. Daarnaast beschik ik over theoretische kennis over het Nederlandse rechtssysteem, het sociale zekerheidsrecht en strafrecht, die ik graag bij u in de organisatie zou willen toepassen.

Door mijn reflecterend vermogen ben ik tevens in staat om kritisch naar mezelf te kijken. (regel naar boven geplaatst, je geeft aan dat je kritisch naar jezelf kunt kijken, daarna leg je uit waarom)Tijdens mijn voormalige stage heb ik vanwege mijn kritische (ik zou het woord oplettende gebruiken ipv kritische, klinkt vriendelijker) houding, een fout (verbeterpunt, wederom vriendelijker en iets minder betweterig dan fout) geconstateerd die in het systeem geregistreerd stond en dat heeft tot verbetering geleidt bij mijn toenmalige stage.
Hierdoor kan ik mezelf blijven ontwikkelen en het maximale uit mezelf, mijn studie en stage halen.
In de loop van mijn stage bij xxxx maakte ik gemakkelijk contact met cliënten. Ik gaf hen de ruimte om hun verhaal te vertellen en bood hen een luisterend oor. Ook ben ik flexibel en integer. Ik ben evenwichtig omdat ik mezelf kan beheersen in verschillende situaties.

In mijn derdejaarsetage wil ik graag leren om de belangen van de xxx (doelgroep) te behartigen en om te leren om samen te werken met verschillende ketenpartners volgens mij is het of ketens of partners maar dat weet ik niet zeker zoals xxx(naam instanties). Ook ben ik nieuwsgierig naar de wijze waarop ik samen met de vrijwilligers de cliënten kan begeleiden en opvang kan bieden.

Uiteraard kom ik graag mijn motivatie en CV in een kennismakingsgesprek toelichten.

Met vriendelijke groeten,

Xxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Ik heb een aantal stukjes vet gemarkeerd die je eventueel kan veranderen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2013, 00:07
esmeralda esmeralda is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 4
esmeralda is on a distinguished road
Standaard

Nee er wordt geen specifieke functienaam genoemd.
oplettende houding en verbeterpunten klinken inderdaad minder negatief. bij die zin bleef ik lang hangen, dus bedankt voor je tips !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage leerplichtambtenaar. Feedback gevraagd Nadja Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2012 15:56
Sollicitatiebrief stage, graag feedback Lientje Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2010 13:21
Feedback Sollicitatiebrief stage Juridische Zaken Berwin1 Sollicitatiebrief en cv 4 28 juni 2010 17:56
Sollicitatiebrief stage projectontwikkelaar, graag feedback Jaapie Sollicitatiebrief en cv 2 7 januari 2009 13:33
Feedback sollicitatiebrief stage kinderdagverblijf jennifer Sollicitatiebrief en cv 2 10 mei 2006 00:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon