Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juni 2013, 12:07
student_h student_h is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 juni 2013
Berichten: 1
student_h is on a distinguished road
Standaard Graag feedback stage HBO

Ik heb de afgelopen 2/3 maanden al bij meer dan 60 organisaties gesolliciteerd maar zonder resultaat. Mijn sollicitatie brief heb ik een aantal keer aangepast maar het schiet maar neit op. Kunnen jullie mij helpen????

XXXXX XXXX
XXXXXXXX 11000
1111AA XXXXXX

Datum: 5 mei 2013


Betreft: Open sollicitatie afstudeerstage


Geachte heer/mevrouw,

Middels deze open sollicitatie wil ik graag solliciteren voor een mogelijke afstudeer stage binnen uw organisatie.

Ik volg een XXXXXXX opleiding in XXXX en zit nu in mijn afstudeerjaar. Bij het volgen van mijn opleiding heb ik verschillende modules gevolgd waarvoor ik onderzoeken moest uitvoeren, zoals hoe een bedrijf door middel van welke promotie kan inspelen op bepaalde groepen in de markt. Uiteraard werd de effectiviteit en efficiency van de promoties ook bepaald en verbeterd. Dit werd gedaan als onderdeel van businessplannen, marketingplannen en haalbaarheidsstudies. Met die kennis en ervaring ben ik ervan overtuigd dat ik deze stage dan prima kan volgen.

In de uitvoering van mijn werkzaamheden ben ik nauwkeurig en proactief. Door mijn privé bezigheden heen heb ik geleerd om onder druk goede resultaten te leveren en toch nauwkeurig te werken. Ik heb goede communicatieve- en sociale vaardigheden. Tevens is het zelfstandigen en in groepsverband uitvoeren van diverse projecten en activiteiten mij op het lijf geschreven. Ik ben een persoon die graag zijn handen uit de mouwen steekt, niet gauw gestrest raakt en van uitdaging houdt. Ook ben ik leergierig en ben altijd meer dan bereid om opleidingen en cursussen te volgen. Dankzij mijn competenties zal ik, als ik hiervoor de kans krijg, binnen uw organisatie bekend staan als een vriendelijke en behulpzame collega die zijn uiterste best zal doen voor zijn team en organisatie.

Mijn stage dient 8 maanden te duren en moet starten vanaf 1 september. Omdat het mijn laatste jaar is, dien ik een afstudeeronderzoek uit te voeren. Voor het onderzoek zal ik een door beide partijen goedgekeurde probleemstelling onderzoeken, die ik in de eerste drie maanden van mijn stage zal formuleren. In de vijf maanden daaropvolgend zal ik een weldoordacht, doortimmerd en uitvoerbare oplossing voor de organisatie als eindresultaat leveren.

Ik hoop u met deze brief overtuigd te hebben om mijn motivatie in een gesprek aan u verder toe te lichten. Een uitnodiging zie ik dan ook met belangstelling tegemoet.

Voor meer informatie over mijn opleidingen, werk- en stage ervaringen wil ik u verwijzen naar mijn CV welke ik heb bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXXXX




Bijlage: curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 juni 2013, 17:12
Honderd90 Honderd90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2013
Berichten: 4
Honderd90 is on a distinguished road
Standaard

Wat ik altijd deed bij het zoeken naar een stage, is eerst even bellen naar het betreffende bedrijf. Als ze open staan voor stagiaires vragen ze je vaak om dan alsnog een brief / e-mail te sturen. Het voordeel van eerst bellen is dat men bij het bedrijf weet dat je sollicitatie eraan komt. Daarnaast voorkom je hiermee dat je solliciteert bij bedrijven die niet zitten te wachten op stagiairs.

Wat ik mis in je brief is waarom je specifiek bij dat bedrijf solliciteert. Waarom wil jij graag bij dat bedrijf stage lopen?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2013, 11:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Wat me opvalt aan je brief is dat het een heel hoog ik-gehalte heeft en erg algemeen is. Je maakt je brief veel pakkender als je laat merken dat je je in de organisatie hebt verdiept - dit houdt ook in dat je weet aan wie je de brief moet richten - en duidelijk maakt waarom je juist bij dat bedrijf stage wilt lopen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Sollicitatie stage Office Manager, graag feedback Jirelle Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:02
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Sollicitatiebrief stage, graag feedback Lientje Sollicitatiebrief en cv 1 9 augustus 2010 13:21
Sollicitatiebrief Stage graag feedback annet Sollicitatiebrief en cv 4 19 maart 2008 19:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon