|

16 augustus 2005, 22:15
|
|
bedankt
Hai Rene,
Ik wilde je even bedanken. IK ben vanavond deze site tegengekomen bij een poging een open sollicitatie te gaan schrijven. Ik ben net afgestudeerd (12 juli 2005) en merk dat het nog niet zo gemakkelijk is allemaal. Wat wil je? wat vind je leuk? wat kan je? waar vind je vacatures? Hoe schrijf je een goede brief etc..
Het komt af en toe allemaal een beetje op me af. Ik ben een extreem persoon. Hiermee bedoel ik iemand van uitersten. Het ene moment blaker ik van zelfvertrouwen en weet ik wat ik waard ben. Maar soms voel ik me heel onzeker en weet ik niet goed hoe het allemaal zal gaan..
Maar goed, je bedankje..Ik kwam dus op deze site, heb er eens heerlijk rondgeneusd en kom hier zeker vaker kijken. Maar ik zie overal van die fantastische opmerkingen en mee-denk-stukjes van jou. Hiervoor wilde ik je bedanken, het pepte mij in ieder geval op vanavond.
Groetjes een nieuwe site-bezoekster Myrthe
ps: ik laat hier binnenkort mijn C.V. eens zien, goed?
Laatst gewijzigd door René; 20 augustus 2005 om 10:09
|

17 augustus 2005, 00:26
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Re: Trek de aandacht met een creatieve openingszin
Hallo Myrthe,
Dankjewel, eh... ik bedoel, graag gedaan. Gefeliciteerd met je afstuderen, het zware werk zit erop  We zien je cv wel komen.
Laatst gewijzigd door René; 28 augustus 2005 om 11:22
|

27 augustus 2005, 23:45
|
Lid
|
|
|
|
Hallo naamgenoot,
Ik vind het een helder stuk! Goeie tips, ik ga er zeker gebruik van maken bij het schrijven van mijn volgende sollicitatiebrief. Deze tips zijn vele malen beter dan die suffe van die sollicitatiesites die ik eerder wel eens bezocht heb.
Bedankt!
René
|

11 oktober 2005, 14:37
|
|
Hehe, eindelijk een site waar je wat aan hebt!!!!
Lekker makkelijk gevonden met starpagina.nl en nu nog de brief maken. Daar zag ik eerst tegenop maar nu kan ik er met frisse moed en goede tips tegenaan!!!
Gr. Evelien
|

6 januari 2006, 17:01
|
|
Ik wou hier toch wel even aan toevoegen.
De helft van de openingszinnen die ik las is bedoeld als je gaat solliciteren bij een circus. Leuke openingszinnen zijn per definitie slecht als het niet relevant is, zeker bij commerciele/zakelijke organisatie. Populaire statements als "ik ben jong, snel en wild" voorzien van de nodige smilies zijn dan per definitie (en ik vind zelf altijd) slechte openingszinnen. Zeker als je ze verder niet onderbouwd.
Zinnen als 'Hierbij solliciteer ik naar...' zijn prima. Selecteurs worden beladen onder zogenaamd grappige briefen en daar maak je je dus echt niet populair mee. Onderscheiden doe je door de nadruk te leggen op wat jij beter kan dan je concurrentie in relatie tot de vacature en niet door parfum op je brief te sprayen.
|

25 januari 2006, 12:29
|
|
Nu raak ik toch echt een beetje verward.. moet ik nu wel of niet met een apparte openingszin beginnen of doe ik het toch maar oud en vertrouwd??
Ik heb nu als openingszin: Na het lezen van uw advertentie in de Zondagkrant van 22 januari jl. besloot ik gelijk te reageren op deze leuke functie.
Ik wil reageren op een kleine advertentie in een zondagskrant waarin gevraagd wordt om een KINDERFOTOGRAAF m/v
-Fotografische kennis niet vereist
-Zelfstandig kunnen werken
-In bezit van rijbewijs B
-Kindvriendelijk
Reactie + cv sturen naar;
Bedrijf X
adres
emailadres
Best een summiere advertentie dus. Ik heb een korte brief met 3 alinea's waar in ik vertel gek op kinderen te zijn, affiniteit met fotograferen te hebben, dat ik zelfstandig kan werken en rijbewijs B heb. Niet echt origineel dus eigenlijk maar ik weet het op dit moment ff niet zo goed.
Wie geeft me zsm tips, zodat ik deze week de brief kan posten. Vind het raar staan als ik m volgende week pas post, net alsof ik niet enthousiast genoeg ben...
alvast bedankt!
|

25 januari 2006, 12:42
|
 |
Moderator
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Nu raak ik toch echt een beetje verward..
|
Tsja, het is net als in het echte leven: de meningen lopen uiteen
Ik wil Edward wel toegeven dat sommige voorbeelden hierboven een beetje té creatief zijn. Ze zijn dan ook bedoeld om je op ideeën te brengen, niet om letterlijk over te nemen. Maar ik ben niet met Edward eens dat een creatieve openingszin taboe is.
Hoe dan ook, een sollicitatiebrief moet vooral persoonlijk zijn. Lees alle adviezen en verzin iets leuks, dat wel serieus en professioneel is.

6 oktober 2006, 16:05
|
|
Hey Rene,
Driftig op zoek naar véél hulp bij mijn sollicitatiebrieven, stuitte ik op deze site en las vol aandacht je tips!
Het heeft me er van begin tot eind doorheen geloodst! Nu ben ik in het bezit van een scherpzinnige, sterke sollicitatiebrief!
Onwijs bedankt!
Groetjes Eveline
|

19 december 2006, 11:23
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd
Hey Rene,
Driftig op zoek naar véél hulp bij mijn sollicitatiebrieven, stuitte ik op deze site en las vol aandacht je tips!
Het heeft me er van begin tot eind doorheen geloodst! Nu ben ik in het bezit van een scherpzinnige, sterke sollicitatiebrief!
Onwijs bedankt!
Groetjes Eveline
|
Hey Eveline,
Heb je jouw brief hier dan ook al ergens staan?
Groet,
Rens

16 november 2008, 12:37
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Hallo Myrthe,
Dankjewel, eh... ik bedoel, graag gedaan. Gefeliciteerd met je afstuderen, het zware werk zit erop  We zien je cv wel komen.
|
Hey Rene,
ik ben een 5VWo tto Engels leerlinge en ik heb ook veel aan je tips gehad. Het is niet zo dat ik niet creatief ben. Ik heb het alleen nooit anders geleerd. Als wij op school een sollicitatiebrief moeten schrijven dan is de helft van de brief al standaard. Ik kan de hele inleiding en het slot gewoon dromen.
Ik weet gewoon niet wat ik anders meot zeggen. Kun jij me helpen?
Ik solliciteer naar de baan van verkoopster/weekendhulp (dat is dus ook inclusief koopavonden) naar aanleiding van een folder in hun reeds geopende vestiging. Ze gaan namelijk uitbreiden dus komt er een tweede filiaal met een compleet nieuw team. Benodigdheden zijn een commerciële instelling, gevoel voor mode en een opleiding vna middelbaar niveau.
Ik kan zo 5 verschillende openingszinnen uit mijn mouw schudden, maar die sijn allemaal zo standaard (= saai). Kun jij me helpen?
B.v.d.
Selina uit Venlo
|
|