Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2013, 15:11
d4evr95 d4evr95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 8
d4evr95 is on a distinguished road
Standaard Reden vermelden?

Hallo allemaal,

Zit met een vraag en weet niet of en hoe ik dat in mijn sollicitatiebrief moet zetten. Ik ben 17 jaar, ben in oktober 2 jarige bbl opleiding gestart bij erkend leerbedrijf. Wegens tekort aan leerplekken kon ik op laatste moment nog hier terecht. Leerbedrijf wil geen arbeidscontract geven, en hebben geen eigen cao. Krijg een te lage stagevergoeding die niet past bij opleiding, en mijn rechten zijn erg beperkt. BBL geeft geen recht op tegemoetkoming van duo, moet zelf de studiekosten betalen. Ik wil z.s.m. een aantal sollicitatiebrieven versturen, in de hoop dat er toch ergens erkend leerbedrijf leerplek heeft met een normaal bij mijn opleiding passend arbeidscontract. Maar hoe, en moet ik mijn wens in mijn sollicitatiebrief zetten?

Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niets vinden wat van toepassing kan zijn op mijn situatie.

Groetjes,

d4evr95
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2013, 01:02
d4evr95 d4evr95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 8
d4evr95 is on a distinguished road
Question

Is er nog iemand die mij kan helpen met mijn vraag?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2013, 14:02
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Heb je hierover al contact gehad met een mentor of decaan o.i.d. op je school? Neem aan dat als je de situatie voorlegt zij je wellicht kunnen adviseren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2013, 17:18
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp van je dat je niet tevreden bent over de randvoorwaarden van je dienstbetrekking, maar zou je niet eerst in kaart brengen welke bedrijven een vacante leer-werkplek hebben? Je kon bij dit bedrijf terecht omdat er een tekort aan leerplekken was. Ze liggen dus niet voor het oprapen. Zoals Maarten schrijft, zou ik je situatie ook even met school bespreken.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2013, 13:49
d4evr95 d4evr95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 8
d4evr95 is on a distinguished road
Standaard

Natuurlijk is er al van alles geprobeerd situatie op orde te krijgen, ook door school. Zonder resultaat, er is een beroeps praktijkvormings overeenkomst, maar leerbedrijf is niet verplicht arbeidscontract geven. Ik krijg stagevergoeding , maar heb verder geen rechten of aanspraak op betaling bij ziekte of vakantie. Ik ga dus niet zonder reden een ander leerbedrijf zoeken. En heb ook al wat bedrijven gevonden die volgens stagemarkt nu wel een leerplek hebben,maar zou anders toch ook open sollicitaties kunnen sturen.

Daar ging mijn vraag ook niet over. Ik heb nu leerplek zonder arbeidscontract, en om die reden zoek ik een andere leerplek met arbeidscontract.
Moet/kan ik dat in mijn sollicitatiebrief zetten? De meeste erkende leerbedrijven geven gewoon een arbeidscontract zoals dat hoort. dat weet je alleen niet vantevoren.

Groetjes,

d4evr95
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 maart 2013, 14:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Als je wilt voorkomen dat je weer in zo'n zelfde situatie belandt, kun je dit het beste wel in je brief vermelden.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet voltooide studie wel op CV vermelden? Optimus Sollicitatiebrief en cv 1 7 augustus 2011 13:23
Einde contract op CV vermelden? Marieke J Alle andere carrièreonderwerpen 2 16 januari 2010 17:05
Reden van ontslag eerlijk vertellen op sollicitatiegesprek? Alexandra Je rechten en plichten als werknemer 6 1 september 2009 15:49
De reden dat ik bij U solliciteer.... Neo23 Sollicitatiebrief en cv 3 25 januari 2008 21:05
Wel of niet vermelden in brief? Sjaal Sollicitatiebrief en cv 5 9 januari 2008 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon