Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 18 april 2007, 20:05
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 131
Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard Toerisme/ reiswereld

Het toerisme/ de reiswereld trekt me enorm. Helaas ben ik tot dusver weinig functies tegen gekomen die me aanspreken. Op een reisbureau werken, steward, host, reisverkoper enz. lijkt me totaal niet leuk. Ik ben bang dat het toerisme sterk geromantiseerd wordt en dat het veel minder mooi/ leuk is dan het het lijkt.

Op basis van mijn informatie denk ik dat het toerisme niet veel anders dan andere bedrijfstakken/ branches. Tuurlijk het product/ de dienstverlening spreekt de meeste mensen wel aan. Maar het toerisme is vooral een harde, commerciële wereld waarin de marges klein zijn en waarin je per definitie commercieel moet zijn. Ook het zelf reizen valt heel erg tegen en komt niet vaak voor.

Kan iemand mij informeren, wellicht uit ervaring, of bovenstaand verhaal klopt. Of eventueel aanvullen/ verbeteren. Verder ben ik op zoek naar leuke functies in het toerisme/ in de reiswereld, iemand suggesties?

Ik ben vooral op zoek naar functies/ banen, in welke branche/ bedrijfstak dan ook, waar bij je veel moet reizen en veel v/d wereld ziet. Kan iemand mij a.u.b. hierbij helpen? Ik ben absoluut niet commercieel en dit ambieer ik ook niet. Mijn droombaan is het bezoeken van buitenlandse bestemmingen (of hotels) om deze te beschrijven/ keuren of beoordelen. Helaas ben ik afgewezen bij Toeristiek. Eigenlijk is alle informatie (ook b.v. aanbevelingen m.b.t. opleidingen) omtrent dit onderwerp van harte welkom!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon