Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2014, 21:53
Scorpio Scorpio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 1
Scorpio is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Manager

Hoi allen,

Willen jullie onderstaande brief lezen en aangeven waar deze voor verbetering vatbaar is?

Bij voorbaat dank.

Scorpio

Geachte heer/mevr,

U heeft een vacature op uw website staan waar u zoekt naar een positief ingestelde, besluitvaardige leider die gewend is te werken met KPI’s en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame Delivery Manager ben waarnaar u zoekt.

Ik ben een leidinggevende met oog voor de organisatie, voor de cliënt en voor de mensen met wie ik samenwerk. Graag zou ik mijn talenten in een dynamische en informele omgeving inzetten en verder ontwikkelen. Daarom solliciteer ik bij uw organisatie.
Ik werk nu bijna vier jaar als leidinggevende bij mijn huidige werkgever. Ik ben verantwoordelijk voor de resultaten van mijn team op het gebied van verschillende KPI’s. Het project waar ik nu werk heb ik vanaf nul helpen opzetten, dus ook de financiën in het oog houden is mij niet vreemd. Daarnaast had ik regelmatig contact met de cliënt.

Wat mij ten slotte aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid mijn managementvaardigheden verder te ontwikkelen. Mijn collega's waardeerden mij vooral omdat ik goed kan luisteren, een coachende houding heb en op directe, maar toch tactvolle wijze feedback geef op hun werk.

Ik kom graag op gesprek om vragen die u heeft te beantwoorden en mijn cv verder toe te lichten.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2014, 08:52
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de huisregels eens, met name punt 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Het eerste wat mij opvalt is het hoge IK gehalte in je brief. In de korte brief staan al 5 zinnen die beginnen met IK, probeer dit om te buigen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2014, 18:23
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Scorpio,

Ja, je noemt het woord ´IK´erg vaak in je brief. Hier kun je meestal wel een andere woordkeuze hanteren.

Daarnaast mis ik een echte motivatie. Waarom wil je nu precies bij dat bedrijf werken? Alleen een leuke job is niet genoeg. Verdiep je in de website en zoek naar overeenkomsten tussen het bedrijf en jouzelf of je ervaring.

Ook loopt het niet overal heel goed. Zo schrijf je bijvoorbeeld:'Daarnaast had ik regelmatig contact met de client.' Ten eerste is dit verleden tijd, terwijl je brief verder in tegenwoordige tijd geschreven is. Ten tweede is de zin nietszeggend.

Probeer concreet te worden. In je zin 'Ik ben een leidinggevende met oog voor de organisatie......' blijf je algemeen. dat kan iedereen schrijven. Probeer een concreet voorbeeld te geven van jouw leidinggevende capaciteiten. Bijvoorbeeld:"Bij mijn vorige werkgever haalde mijn team altijd de targets. Ik slaagde erin om elk teamlid op zo'n manier te benaderen, dat hij zijn capaciteiten volledig kon benutten." Hiermee maak je je capaciteiten concreet!

Ik hoop dat je er iets mee kunt en succes met solliciteren!

Hartelijke groet, Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sales manager hotel, graag feedback Nanda Sollicitatiebrief en cv 3 15 januari 2014 13:58
Sollicitatiebrief voor Sr. Account Manager Mrcash Sollicitatiebrief en cv 2 28 september 2012 15:38
Sollicitatiebrief office manager (graag commentaar) lisette070 Sollicitatiebrief en cv 1 11 december 2010 22:47
Sollicitatiebrief assistent account manager Anneke81 Sollicitatiebrief en cv 0 29 april 2009 13:02
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon