Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2021, 11:49
da2021 da2021 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2021
Berichten: 3
da2021 is on a distinguished road
Standaard Afwijzen van n oudere sollicitant, ondanks dat die voldoet aan de selectiecriteria

Net in Brabants Dagblad gelezen over 3 ouderen (leeftijden 48 jr. , 54 jr. en 60 jr. ) die vertellen over de HINDERNIS van hun leeftijd bij het solliciteren. Dat ze soms voelen dat de afwijzing ( als ze die al mogen ontvangen ! ! ) het gevoel geeft dat de leeftijd alles bepalend is. En dat de reactie van de werkgever soms binnen twee dagen al volgt, met de bekende riedel: " er zijn vele reacties binnengekomen, en een aantal voldoen beter aan het gestelde profiel. Daarom hebben we besloten met hen de procedure voort te zetten. Dank voor uw inspanningen. . . ." . . ik (leeftijd 63 jr. ) ben al sinds februari 2019 in het sollicitatie-proces actief ( zonder resultaat tot heden ) en benieuwd _ hoe andere lezers op dit forum dit herkennen... en hoe zij hiermee om gaan . dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2021, 20:19
da2021 da2021 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2021
Berichten: 3
da2021 is on a distinguished road
Standaard leeftijds discriminatie OUDERE sollicitant.

op 1 april j.l. heb ik op dit forum mijn ervaringen ( vanaf febr. 2019 tot en met heden 15-04-2021 ) als oudere Werkzoekende sollicitant, met een loopbaan van 42 jaar aaneengesloten en voorzien van div. middelbare diplomas , en een begin Propedeuse gedeeld. Ik heb daarop GEEN reactie gehad. Ik vindt dat uiterst vreemd ! ! Zijn er tegenwoordig anno 2021 in Nederland geen wat oudere sollicitanten ( boven de 45 jaar ! ! ) meer actief. Of ben ik de laatste, " allerlaatste der Mohicanen "? ? ? ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2021, 18:26
da2021 da2021 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 april 2021
Berichten: 3
da2021 is on a distinguished road
Standaard

vandaag 22 april 2021 gezien dat dit forum ZEER Passief en non-actief is. Op notabene mijn mail van 1 april en van 18 april GEEN enkele reactie mogen ontvangen. Waarvoor dient dit forum dan ? ? Het lijkt me dat dit forum onnodig is en in geen enkele behoefte voorziet. Indien iemand een andersluidende mening heeft hoor ik dat graag ! !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2021, 17:08
Kiera Kiera is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 december 2016
Berichten: 1
Kiera is on a distinguished road
Standaard

Hallo da2021, ik ben iets jonger dan jij, 60 jaar in maart, en solliciteer vanaf april dit jaar. Volgens mij loop ik ook tegen leeftijdsdiscriminatie aan. Ik zit in een outplacementtraject met een 'uitloopregeling' waarbij ik nog in dienst ben bij mijn (altijd hele sociale) werkgever, geen bijdrage lever aan het werk en dus actief en toch betaald naar geschikt werk kan zoeken onder begeleiding van een coach. Het geeft mij veel ontspanning en ben dankbaar dat het dit met advies en hulp van het CNV zo geregeld is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
leeftijdsdicriminatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laatste studiejaar en competenties LuckyBet Opleiding kiezen en volgen 8 13 oktober 2013 15:33
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon