Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandy-38
middels deze brief
|
Middels is
geen standaardtaal. Gebruik liever "door middel van" of "met". Ik zou ook de komma's weglaten: "Dan stel ik mij met deze brief graag aan u voor."
Maar wat zegt die zin eigenlijk? Iedereen stelt zich met een sollicitatiebrief voor. Schrijven is schrappen. Ik zou nog even zwoegen op een creatievere opening.
Citaat:
Het is, mede door de diversiteit aan werkervaring, voor mij geen enkel probleem om te schakelen.
|
Weer die komma's. Dat leest niet vloeiend. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Ik heb uiteenlopende functies vervuld en kan daardoor moeiteloos schakelen tussen verschillende werkzaamheden." (aangevuld met overtuigende voorbeelden)
Citaat:
Ik kan o.a. goed prioriteiten stellen. Ook al betreft het werkzaamheden van een, bijvoorbeeld, zieke collega.
|
Weer die komma's

En het verband tussen prioriteiten en een zieke collega is niet helemaal duidelijk. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Ik kan goed met werkdruk omgaan en prioriteiten stellen, bijvoorbeeld als ik plotseling een zieke collega moet vervangen."
Citaat:
Ik hoop dat deze brief uw interesse in mij geprikkeld heeft.
|
Ik zou het iets neutraler zeggen: "Ik hoop dat deze brief uw interesse gewekt heeft".