|

27 maart 2007, 13:18
|
Juniorlid
|
|
|
|
Sollicitatiebrief Huishoudelijke ondersteuning
Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe baan, op dit moment werk ik nog in een woonzorgcentrum.
Maar ik wil graag een andere functie, en zoiezo meer contact met de mensen ( die je met deze functie meer zal hebben )
Heb al een instelling gevonden, op dit moment zijn er geen vacatures, dus het is een open sollicitatie.
Hij is nog niet helemaal klaar, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over tot nu toe....
Maar ik weet niet wat ik kan veranderen, misschien hebben jullie tips ?
Mijn naam
adres
enz enz
Naam instelling,
naam
adres
enz.
Betreft: Open sollicitatie
Bladel, 27 maart 2007
Geachte de heer xxxxx,
Nadat ik uw site bekeken heb, wil ik graag solliciteren naar de functie huishoudelijke ondersteuning.
Deze functie lijkt me zeer interessant, dit omdat ik het fijn vind om iets voor een ander te kunnen betekenen.
Tijdens mijn studie Helpende ben ik op twee instellingen werkzaam geweest, hier heb ik erg veel kennis opgedaan, zoals het omgaan met de bewoners bijvoorbeeld.
Ik vond het op beide plaatsen erg leuk, maar vooral leerzaam.
Ook ben ik op een van de twee instelling werkzaam geweest in de huishoudelijke ondersteuning.
Dit is mij erg goed bevallen, ik vond het erg leuk om te doen.
Tijdens mijn studie en stages heb ik geleerd om in een team te werken, wat ik ook erg prettig vind.
Een prettige werksfeer vind ik dan ook erg belangrijk.
Maar zelfstandig werken is voor mij geen probleem.
Op dit moment ben ik werkzaam als helpende bij woonzorgcentrum Sele te Veldhoven.
Dit was het tot nu toe, maar de laatste zin vind ik er zo aan geplakt, van oja, hier werk ik nu.....
HELP!
Liefs
|

28 maart 2007, 10:39
|
Juniorlid
|
|
|
|
Re: Sollicitatiebrief Huishoudelijke ondersteuning
Hieronder in jouw brief, heb ik in het rood mijn opmerkingen gezet. Ziet er op zich goed uit hoor deze brief! Succes!
Geachte dede weghalen, het is altijd heer Jansen en niet de heer Jansen heer xxxxx,
Nadat ik uw site bekeken heb, wil ik graag solliciteren naar de functie huishoudelijke ondersteuning.
Deze functie lijkt me zeer interessant, dit omdat ik het fijn vind om iets voor een ander te kunnen betekenen.
Tijdens mijn studie Helpende is dat een studienaam? Roept bij mij vragen op, kan je dat niet anders omschrijven anders, pak de officiele studienaam maarben ik op twee instellingen werkzaam geweest, hier heb ik erg veel kennis opgedaan, zoals het omgaan met de bewoners bijvoorbeeld.
Ik vond het op beide plaatsen erg leukdit eerst zou ik weghalen, is niet relevant om er een aparte zin van te maken, maar vooral leerzaam.
Ook ben ik op een van de twee instellingen werkzaam geweest in de huishoudelijke ondersteuning.
Dit is mij erg goed bevallen, ik vond het erg leuk om te doen.
Tijdens mijn studie en stages heb ik geleerd om in een team te werken, wat ik ook erg prettig vind.
Een prettige werksfeer vind ik dan ook erg belangrijk.
Maar zelfstandig werken is voor mij ookgeen probleem.
Op dit moment ben ik werkzaam als helpende helpende wat???bij woonzorgcentrum Sele te Veldhoven.[/I]
Nog een laatste toevoeging. Niet iedere zin op een nieuwe regel zetten. Zet ze achter elkaar, maar gebruik wel alinea's.
Die laatste zin kan je beter in de eerste alinea plaatsen, dat is het belangrijkst, niet de ervaring tijdens de opleiding.
Succes!
|

28 maart 2007, 11:03
|
Juniorlid
|
|
|
|
Bedankt voor het antwoorden
Helpende is de echte studienaam, al vond ik het er ook een beetje apart bij staan.
Kan het alleen niet anders omschrijven.
Oja, ik dacht altijd serieus dat het " de heer " was
Weer wat geleerd !
Even van een andere site gekopieerd :
De opleiding Helpende (Gezondheidszorg) is een basisberoepsopleiding op niveau 2, een MBO-opleiding dus.
|

28 maart 2007, 17:13
|
|
ik heb miss ook nog een tipje voor je
Je zegt dat het erg leerzaam was op beide plaatsen, misschien kan je wat voorbeeldjes geven wat je geleerd hebt, of waar je goed in bent.
Zoals bijvoorbeeld, sociale en communicatieve vaardigheden, stiptheid, nauwkeurigheid,.... dingen die relevant zijn in de job waar je voor solliciteert.
|

28 maart 2007, 19:22
|
Veteraan
|
|
|
|
Hoi,
ik heb 2 dingen:
1: je zegt dat je veel kennis hebt opgedaan, het omgaan met mensen. Dit is geen kennis maar een competentie. (iets waar je in uitblinkt)
2: Je hebt heel vaak het woord "ik" in je brief. Mooier is om gecombineerde zinnen te maken waarin je je kennis en kunde aantoont.
Verder is mijn tip om aan te geven wat de uitdaging in de nieuwe job is. Je laat dan zien dat je jezelf verdiept hebt in de job.
Succes ermee.
Groet,
Rens

3 april 2007, 12:47
|
Juniorlid
|
|
|
|
Ik wilde even vertellen dat ik volgende week een sollicitatiegesprek heb
|

3 april 2007, 14:09
|
Veteraan
|
|
|
|
Dat is positief nieuws. Succes met je sollicitatiegesprek!
|
|