Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 mei 2010, 17:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan

Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Ben je ook lid van de vakbond? FNV of CNV? Je kunt hun vragen je te ondersteunen.

Sterkte.

Groeten van Hetty

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 09:40
Vreemdeling Vreemdeling is offline
Lid

Vreemdeling is on a distinguished road
Standaard Re: Ik ben al 3 maanden niet uitbetaald en heb ook nog geen arbeidsovereenkomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ja, de juridische term daarvoor is een sommatie. Dat is een dwingend geformuleerde brief waarin je sommeert uiterlijk op een bepaalde datum al het achterstallige salaris te betalen, met wettelijke rente en vertragingsboete. Als daar niet aan voldaan wordt, dan kun je naar de kantonrechter stappen.
Hallo,

bedankt voor je reactie! Ik heb ze vorige week gesproken en toen is mij verteld: "binnen 2 weken heb je een voorschot".

Zijn er voorbeelden van die brieven?

Ik ben toch best timide, zelfs wat betreft om mijn eigen recht te halen. Ik wil nl. graag daar blijven. Maar goed, ik ga proberen zo een brief te schrijven, en dan vandaag nog langsbrengen. Als je voorbeelden hebt, graag!
Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 10:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

René is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vreemdeling Bekijk bericht
Zijn er voorbeelden van die brieven?
Dat soort brieven moet je niet met copy&paste maken. Dat wat je beweert en claimt moet namelijk wel kloppen met je feitelijke situatie.

Als je zelf niet zo'n brief kunt schrijven, dan zou ik er juridische hulp bij zoeken (een vakbondsjurist, jurist van je rechtsbijstandsverzekering, een bureau voor rechtshulp of een arbeidsrechtadvocaat).
Oud 2 juni 2010, 10:43
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan

Primago advies is on a distinguished road

Kijk https://www.werk.nl/portal/page/port...t/loon#content

Misschien kan het werkbedrijf (CWI) je helpen.

Groeten van Hetty

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 11:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

René is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Misschien kan het werkbedrijf (CWI) je helpen.
Dat denk ik niet. Het verlenen van rechtshulp is nu eenmaal geen taak van het CWI. Er staat op die pagina:
Citaat:
Wanneer de werkgever in gebreke blijft wat betreft loonbetaling dan kan de werknemer overgaan tot loonvordering. De werknemer dient dan eerst hulp in te schakelen van de vakbond, rechtsbijstandverzekering of een advocaat.
Oud 6 juni 2010, 13:59
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid

claudia1980 is on a distinguished road

Ik snap niet dat je daar zo graag wil blijven? Ze betalen je nota bene niet! En met een voorschot zou ik niet eens akkoord gaan na drie maanden! Gewoon een brief schrijven, aangetekend versturen, zet daar in dat je het erg leuk werk vind en graag wil blijven maar dat je helaas niet in een positie bent om vrijwilligerswerk te kunnen doen. Zet daar gewoon bij dat als ze je niet voor 16 juni as (ofzo) al het achterstallig salaris hebben uitbetaald je uit noodzaak het contract zal moeten ontbinden en dat je hierin wordt ondersteund door een rechtsbijstandsverzekering (beetje bluffen kan geen kwaad). Verhalen over verplichtingen moeten geen indruk maken, zij houden zich ook niet aan hun verplichtingen.
Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 18:45
Lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claudia1980 Bekijk bericht
Ik snap niet dat je daar zo graag wil blijven? Ze betalen je nota bene niet! En met een voorschot zou ik niet eens akkoord gaan na drie maanden! Gewoon een brief schrijven, aangetekend versturen, zet daar in dat je het erg leuk werk vind en graag wil blijven maar dat je helaas niet in een positie bent om vrijwilligerswerk te kunnen doen. Zet daar gewoon bij dat als ze je niet voor 16 juni as (ofzo) al het achterstallig salaris hebben uitbetaald je uit noodzaak het contract zal moeten ontbinden en dat je hierin wordt ondersteund door een rechtsbijstandsverzekering (beetje bluffen kan geen kwaad). Verhalen over verplichtingen moeten geen indruk maken, zij houden zich ook niet aan hun verplichtingen.
Hey Claudia,

bedankt voor je reactie. Ik wil daar graag blijven omdat ik het werk gewoon ontzettend leuk vind. Maar ik realiseer me nu ook dat ik geen vrijwilliger ben, ik ben bezig met de brief (en ook nog met andere sollicitaties in de tussentijd) en hoop hem maandag of dinsdag te kunnen versturen. Weet eigenlijk ook niet hoe ik het 3 maanden heb volgehouden en elke keer maar de eindjes aan elkaar knopen.
Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 09:41
Lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Ben je ook lid van de vakbond? FNV of CNV? Je kunt hun vragen je te ondersteunen.

Sterkte.

Groeten van Hetty
Nee... dat ben ik (nog) niet.

Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten