Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2006, 08:45
Challenge Challenge is offline
Juniorlid

Challenge is on a distinguished road
Standaard Re: Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken?

Inderdaad. Het zou het mooist zijn dat ik een baan zou kunnen vinden wat al in die richting is. Aangezien het niet zo heel erg makkelijk is die richting zonder ervaring op te gaan ligt daar op dit moment niet mijn prio.

Het geeft al aardig wat rust inderdaad nu ik het bekend heb gemaakt. Tot maximaal 1-11 kan ik een andere baan zoeken. Volgens mij moet dat kunnen als je niet zo heel veel eisen stelt.

Iedere dag als ik nu naar mijn werk ga (eigenlijk net als anders) heb ik hoofdpijn, voel me rot, opgekropte zenuwen spelen op, enz. Dat wordt nu wel minder maar goed.. Het is niet fijn.

Ik merk wel dat het helpt om het van me af te schrijven. Daar had ik verder niets achter gezocht, maar het motiveert mij sterk.
Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 22:23
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid

Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken?

Vrolijk jezelf op door in het weekend leuke fotografieprojectjes voor jezelf te verzinnen. Dan kun je in elk geval een portfolio gaan opbouwen. Ik fotografeer een beetje als hobby. Pas geleden zijn vrienden van mij in mijn stad komen wonen en nu maak ik een 'Welkom in Haarlem'-kalender. Erg lollig. Ik hoef er niet vreselijk mee te scoren, zoals je dat op je werk kunt voelen en daardoor is het heel ontspannend. Misschien kun jij zo ook wat ontspanning zoeken.

En natuurlijk is het fijn om je sores van je af te schrijven. Zeker als het dan ook nog gelezen wordt

Nog een dikke twee maanden de tijd. Dat moet lukken. En misschien ook nog een paar vakantiedagen die je nuttig kunt besteden?

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 21:06
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid

Isabelle is on a distinguished road
Standaard Carričre als fotograaf

Op onze zustersite Lancelots loopt momenteel een heel interessante discussie over gaten in de markt voor fotografen. Laura Zwaneveld, een fotografe die op 1-1-2006 voor zichzelf is begonnen, schrijft:
"Toen ik startte realiseerde ik me dat er veel freelance fotografen zijn en dat het geen makkelijke weg zal worden. Maar liever geprobeerd van mijn passie rond te kunnen komen, dan weg te kwijnen in een baan die ik niet leuk vind en op mijn 65e te denken ... had ik maar...
En daarnaast denk ik dat door een bepaald type fotografie en kwaliteit te leveren er toch voldoende werk te vinden zal zijn. Naast wellicht ook nog exposeren en daarmee te verkopen."

Verderop lees je een heel goed idee waarmee fotografen voor zichzelf meer werk kunnen creëren.

Laatste bericht: een potentiële opdrachtgever vraagt Laura in het forum naar informatie over haar tarieven...

Dus, laat je inspireren door Laura!

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten