Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 maart 2011, 12:23
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan

EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Om nog even terug te komen op het gebruik van met de meeste hoogachting. In de brief is het bijzonder te zien hoe formele en 'moderne' taal worden gebruikt. Je gebruikt het woord niettegenstaande (een zeer formele schrijftaal) en in de zin verder heb je het over "geknipt voor de job" en "team-player".

Je beschrijft dat je je voorstelt in de brief, maar dat vind ik minder in je brief tot uiting komen. Je hebt wel een aantal eigenschappen beschreven, maar deze kunnen net zo goed in het cv worden opgenomen. Waaruit blijkt dat je een team-player bent en openstaat voor verandering? Kortom wat heb jij dit bedrijf te bieden?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 30 maart 2011, 22:43
Callie Callie is offline
Juniorlid

Callie is on a distinguished road
Standaard

Vind je het slecht van formeel en modern door elkaar te gebruiken?
Het taalgebruik is heel oubollig in de rechten (in België nog veel erger als in Nederland) en enerzijds wil ik zorgen dat ik wat ouderwetse advocaten niet tegen de borst stoot met te jong taalgebruik maar anderzijds ben ik ook tegen dat overdreven formeel gebruik.

De stageplaatsen bij advocaten zijn allemaal dezelfde: baliestage. Daarom dat ik het niet specifieerde maar misschien doe ik dat inderdaad toch beter voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 31 maart 2011, 09:23
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan

EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dag Callie,

Niet perse slecht, maar ik vind het persoonlijk altijd fijn wanneer brieven consequent zijn (in 1 lijn geschreven). Ik begreep inderdaad al dat je in Leuven studeert en in de rechten een stage zoekt. Begrijpelijk dat het dan wat formeler is, maar het woord niettegenstaande moest ik zelfs opzoeken. Ligt denk ik ook aan het kantoor waar je op solliciteerd. Zijn ze op zoek naar jonge enthousiaste mensen voor een innovatief jong advocatenkantoor of is het een formeel, zakelijk, ouder kantoor? Ook daar is tegenwoordig best verschil in. Hopelijk heeft iemand anders nog tips/meningen?

Groetjes Eveline
Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 22:02
Erasmus Erasmus is offline
Lid

Erasmus is on a distinguished road
Standaard

Je zou ook even naar het kantoor kunnen bellen om informatie te vragen over de stage. Daarbij zou je kunnnen vragen of er wel ruimte is voor een stagiaire en welke eisen er worden gesteld.vaak wordt je doorverwezen naar degene die je brief zal lezen. Is het een oudere meneer( ff naam onthoudn en op de site deze persoon opzoeken, vaak plaatsten advocaten hun naam op de website), dan kan je je brief mogelijk daarop aanpassen. Het woord niettegenstaande zou ik ook zeker weglaten. Het is een heel verwarrende zin zo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten