Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 augustus 2011, 14:35
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan

Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik zie hetzelfde verhaal steeds terugkomen, maar ik zie niet dat je actie onderneemt om uit deze situatie te komen.

Alleen jij kunt deze situatie veranderen en die verandert als jij risico's durft te nemen.

Groeten van Hetty Dalsheim

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2011, 17:37
Roque Santa Cruz Roque Santa Cruz is offline
Veteraan

Roque Santa Cruz is on a distinguished road
Standaard

Probleem is dat ik al zoveel heb gedaan. Ik heb al super veel beroepskeuze tests gedaan, twee keer hulp gehad van een beroepskeuze adviseur, vrienden geraadpleegd, enz.

Aan algemeenheden zoals 'risico's durven te nemen' heb ik niet zoveel. Ik weet niet eens welke risico's dat zouden zijn.

Het is vooral frustrerend om het idee te hebben dat ik niets leuk vind en dat er geen functies/ banen bestaan die me gelukkig maken. Pure onmacht!
Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 11:00
Veteraan

Standaard

De perfecte baan bestaat niet en daarom zul je hem niet vinden. Wel een baan waar elementen in zitten die je aanspreken. En mogelijk heb je zelfs meerdere banen/opdrachten nodig om je tevreden te voelen.

Als je in de huidige situatie blijft zitten, dan zul je nooit ontdekken of er misschien een baan is die bij je past. Daar kom je pas achter als je dat uit gaat proberen.

Ervaar eens hoe het is om een sollicitatiebrief te schrijven naar een functie waar elementen inzitten die je aanspreken. Dat is al een stapje.

Of vraag iemand of je een dag mee mag lopen op zijn/haar werk. Dan krijg je een beeld van andere werkzaamheden.

Of bezoek netwerkbijeenkomsten en praat met mensen over hun werkzaamheden en beroep.

Groeten van Hetty Dalsheim

Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2011, 20:47
Niet geregistreerd
Gast

Standaard

Jemig ik heb alle berichten gelezen en er zijn echt maanden voorbij en je hebt nog geen andere baan! Ongelooflijk.
Volgens mij maakt elke baan je gelukkiger dan je nu bent. Al is het maar om onder de mensen te komen en uit die negatieve spiraal te komen.
Je kraakt echt alles af! Wat als je nu gewoon iets probeert? Je bent nog jong, je kunt doorgroeien.
Jouw beeld over een kantoorbaan is ook krom. Je kraakt het bij voorbaat al af. Had je in die maanden geen deeltijd opleiding erbij kunnen zoeken? SPH? Ga dan niet thuis studeren waar je eenzaam bent, maar in de bibliotheek of zo.....
Sta op, actie in de taxi, stop met wegkwijnen en je 'machteloos' voelen want JIJ kan er iets aan veranderen.

Sorry als ik kattig overkom maar ik word echt moe van je berichten
Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2011, 21:03
Veteraan

Standaard

Waarom blijf je mijn berichten lezen als je er zo moe van wordt? Niemand verplicht je om ze te lezen. Zulke reacties hebben ook geen enkele waarde. Misschien een idee om niét te reageren i.p.v. zulke niets-zeggende reacties.
Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2011, 12:30
Veteraan

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Jemig ik heb alle berichten gelezen en er zijn echt maanden voorbij en je hebt nog geen andere baan! Ongelooflijk.
Volgens mij maakt elke baan je gelukkiger dan je nu bent. Al is het maar om onder de mensen te komen en uit die negatieve spiraal te komen.
Je kraakt echt alles af! Wat als je nu gewoon iets probeert? Je bent nog jong, je kunt doorgroeien.
Jouw beeld over een kantoorbaan is ook krom. Je kraakt het bij voorbaat al af. Had je in die maanden geen deeltijd opleiding erbij kunnen zoeken? SPH? Ga dan niet thuis studeren waar je eenzaam bent, maar in de bibliotheek of zo.....
Sta op, actie in de taxi, stop met wegkwijnen en je 'machteloos' voelen want JIJ kan er iets aan veranderen.

Sorry als ik kattig overkom maar ik word echt moe van je berichten
Ik vind deze reactie wel waarde hebben. Het is volgens mij goed bedoeld en misschien vind je het niet leuk, maar het is een compliment dat iemand de moeite neemt om iets te schrijven.

Ook van berichten die misschien niet leuk zijn, kun je leren.

Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2011, 21:48
Niet geregistreerd
Gast

Standaard

Ik blijf je berichten niet lezen, ik kwam vandaag op dit topic terecht. Ik zal geen reactie meer plaatsen, ik had gehoopt dat het zou zorgen voor wat peper in je reet!! Succes verder met het vinden van een leuke baan.
Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2011, 22:17
Veteraan

Standaard

Bijzonder motiverende teksten...
Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2011, 12:18
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan

ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roque Santa Cruz Bekijk bericht
Bijzonder motiverende teksten...
Stap eens uit je eigen denkwereld (out of the box denken) en verplaats je eens in de lezers van dit topic. Hoe zou jij de persoon zien achter jouw reacties? Hoe zou jij jouw reacties op goedbedoelde adviezen beoordelen?

Dit is niet bedoeld als kritiek, maar hopelijk om je eens op een andere wijze te laten kijken naar je eigen denkwijze en reacties.
Met citaat reageren
Oud 15 september 2011, 10:55
Niet geregistreerd
Gast

Standaard

Ik krijg inderdaad het idee dat je je teveel verschuilt achter je standpunt..je hebt veel eisen maar je zult je moeten realiseren dat er vaak veel inzet en werk aan vooraf gaat voordat je uiteindelij kdoet wat je zo graag wilt. Als je nou es die punten die jij noemt in je achterhoofd haalt en gewoon es begint met 1 punt. Wordt eerst een jaar tolk, of ga werken voor een reisorganisatie die relaties heeft met latijns amerika of spanje, pas als je een stapje neemt gaan er meerdere deuren voor je open. Je zult je ook moeten realiseren dat er veel concurrentie is in de markt, en dat er ontelbaar veel mensen zijn die hetzelfde als jij zien als droombaan. Je zult moeten laten zien dat jij dit kunt! en er hard voor werken, anders zijn 10 anderen je voor. Veel mensen zitten van 9-5 op kantoor om over 3 jaar misschien die promotie te krijgen die ze zo graag willen!
Je kunt niet gelijk iets vinden die voldoet aan al je eisen, misschien wel iets wat er op lijkt, misschien is het eerst een slecht betaalde baan en zijn er mindere dingen (elke baan heeft zn voor en nadelen) En mocht het echt zo zijn dat de ideale baan niet bestaat, zoals iemand al zei, creeer dan je ideale baan en ga als zelfstandig ondernemer of consultant werken en help bedrijven met waar jij goed in bent.
Maar zorg wel dat je eerst de kennis hebt die je daarvoor nodig hebt, ookal is het daarvoor nodig eerst jaren verschillende banen te hebben die slechts iets weghebben van wat je ooit wil bereiken maar waar je wel leert wat je nodig hebt om te bereiken wat je wil! ik geloof dat zolang je doorzet je kunt bereiken wat je zelf wil!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten