|

12 januari 2012, 13:00
|
Seniorlid
|
|
|
|
Onzeker over functie-eisen
Hallo,
Misschien een vreemde vraag, maar als ik vacatures zie waar ik echt geinteresseerd in ben. Dan wordt ik altijd onzeker als ik niet aan alle functie- eisen voldoe. Ik solliciteer hier dan maar niet op.
Maar eigenlijk wil ik het wel heel graag.
Hoe doen jullie dat? Gewoon wel solliciteren?
Groetjes Danique
|

12 januari 2012, 13:42
|
Seniorlid
|
|
|
|
functie eisen
Hoi Danique,
Raar maar waar, ik solliciteer dan ook niet !
Belachelijk eigenlijk, want wie weet krijg je wel een kans .... dus aangezien ik nu dringend op zoek ben naar een baan solliciteer ik nu ook op die functies waarbij ik niet aan alle eisen voldoe.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nu een afweging maak, stel ik voldoe maar aan 1 eis van de 5 dan zie ik er wel vanaf, maar stel ik voldoe aan 3 of 4 eisen en de rest zou ik kunnen leren.... waarom niet?!
|

12 januari 2012, 13:55
|
Veteraan
|
|
|
|
Hoi,
ook ik zit wel eens met dezelfde gedachte een sollicitatie uit te stellen of gewoon niet verzenden.
Nu doe ik dat minder omdat een functieprofiel is gebaseerd op de meest gewenste situatie. Ik denk dat niemand volledig voldoet aan het profiel.
Ik ga ervan uit dat niet geschoten altijd mis is, dus solliciteer ik wel, ook al past het niet helemaal.
Als ik ervan overtuigd ben dat het helemaal niet past, dan bespaar ik de moeite en steek ik mijn energie in andere mogelijkheden.
Groet,
Rens

12 januari 2012, 16:18
|
|
Niet geschoten is altijd mis! Maar soms heeft het inderdaad geen zin: heb je MBO en solliciteer je op en WO functie dan is het meestal nutteloos. Maar met MBO4 en relevante werkervaring op een HBO functie solliciteren wil best vaak lukken. Dito met HBO en relevante werkervaring op een WO functie.
|

12 januari 2012, 20:17
|
Veteraan
|
|
|
|
Hoi Hassan,
Zoals je omschrijft zijn dat situaties waar ik voor pas. Solliciteren naar een onrealistisch werk- en denkniveau is verspilde moeite. Maar de situatie welek je schets werkt ook andersom. Met HBO/WO werk en denkniveau, solliciteer je ook niet op LBO/VMBO niveau. Wellicht dat het zeker past wordt je als overgekwalificeerd gezien hoe graag je ook deze functie wil doen omdat dat je roeping is.
Groet,
Rens

13 januari 2012, 13:43
|
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danique
Hallo,
Misschien een vreemde vraag, maar als ik vacatures zie waar ik echt geinteresseerd in ben. Dan wordt ik altijd onzeker als ik niet aan alle functie- eisen voldoe. Ik solliciteer hier dan maar niet op.
Maar eigenlijk wil ik het wel heel graag.
Hoe doen jullie dat? Gewoon wel solliciteren?
Groetjes Danique
|
Als je graag wil, gewoon solliciteren. Zorg wel dat je aan zoveel mogelijk eisen voldoet. Als je niet aan alle eisen voldoet, geef dan in je brief en CV ook relevante kennis en ervaring die niet gevraagd is, maar wellicht van pas kan komen, zodat ze zien dat je beslagen ten ijs komt.
|

13 januari 2012, 13:57
|
Seniorlid
|
|
|
|
Dank je wel voor alle reacties!
Jullie hebben me over het onzekerheidshobbeltje heen geholpen.
Wanneer ik grotendeels aan de eisen voldoe, solliciteer ik nu gewoon.
Nogmaals dank!
Groetjes Danique
|

13 januari 2012, 19:16
|
Veteraan
|
|
|
|
Hoi Danique,
Deze week een gesprek gehad. De functie was erg zwaar beschreven en daar vroeg ik naar.
Krijg ik als antwoord dat ze in deze tijd (veel werklozen) de functie-eisen hoger zetten om zo de beste kandidaten te krijgen. Deze werkgever wil dna ook bij de top van Nederland horen!
Maandag of dinsdag hoor ik meer.
Groet,
Rens

14 januari 2012, 12:06
|
Seniorlid
|
|
|
|
Hallo Rens,
Dank je wel dat je jouw ervaring deelt. En eigenlijk snap ik dan zo'n bedrijf ook wel. In deze tijden met veel werkloosheid, kunnen ze proberen een zo goed gekwalificeerd/ weinig meer in te werken sollicitant te krijgen.
En ik zal voor je duimen!!
Groetjes Danique
|
|