Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 november 2012, 12:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan

Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Mijn complimenten dat je zo positief bent gaan denken en zo goed bezig bent.

Ga zo door en als jezelf positief en enthousiast bent, dan krijg je dat ook van anderen terug

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 00:15
Niet geregistreerd
Gast

Standaard

Liegen opeen CV is fraude en strafbaar. Als het uitkomt wordt je in het beste geval alleen maar ontslagen. De rest van je carriere zal je bang blijven dat ze er op een dag achter komen. Niet doen dus! Raar advies trouwens van UWV.

Moeilijke situatie. Ik zou een gat van 11 maanden opnemen, 14 maanden vrijwilligerswerk (niks mis trouwens met dierenwelzijn) en 11 maanden 'opzetten eigen onderneming'. Als je op gesprek komt gewoon open kaart spelen, maar eerst maar eens zorgen dat je op gesprek komt!

De kans dat je bij iemand op gesprek komt die er zelf ook een tijdje tussenuit is geweest (of zo iemand van nabij kent die nu weer helemaal up and running is) is best groot, dus gewoon volhouden!

Succes,
Tom
Met citaat reageren
Oud 21 november 2012, 14:23
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan

Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Gezellig,

Goed van je dat je zo eerlijk wilt zijn. Dat is de beste basis.
Wat het "gat" in je cv betreft ben ik het eens met Hetty en Marieke. Ik had nog wel een tip die jij misschien ook kunt toepassen: als je periodes van werkervaring noemt in je cv zou je dat per heel jaar kunnen doen, zonder vermelding van de maanden. Dus bijvoorbeeld:
2004-2008: functie X bij bedrijf Y. (Dat je in 2008 al burnout raakte, laat je onvermeld).
2008-2010: vrijwilligerswerk (in feite ben je binnen die tijd dan ook burn-out geweest, maar dit zeg je er niet expliciet bij),
2010-2012: opstarten eigen bedrijf (idem).
Dit kan natuurlijk alleen als het klopt, heb je bv een heel kalenderjaar echt niets kunnen doen, dan is deze tip niet bruikbaar. Maar anders wel.

En tot slot: ik zou het werken met de dieren wel degelijk noemen. Wat is daar mis mee? Het zegt juist iets heel positiefs over je, vind ik.
Ik wens je succes, je verdient het!

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
Oud 26 november 2012, 23:16
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid

de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Ik zou gewoon eerlijk blijven. Ik zou bij de periodes ook telkens de maanden vermelden. Mijn ervaring is dat werkgevers dat ondertussen kennen en daar zeer achterdochtig op reageren. Het beste is dan dat ook zo te zeggen.

Als je in je vorige job onderbelast was, dan past de term 'bore out' beter. Maar of dat een goed idee is om dat zo te noemen in de sollicitatiebrief.

Vermeld gewoon dat je door grote familiale problemen ziek bent geweest en dat je sterker bent uitgekomen. Belangrijk is echter vooral dat je niet hebt stilgezeten. Dat je vrijwilligerswerk deed, dat je je probeerde te oriënteren op de arbeidsmarkt, dat je een cursus hebt gevolgd, enz. Verwacht je dan echter wel aan de vraag waarom je je werk niet aankon, maar wel vrijwilligerswerk kon doen.
Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 14:38
handige_har
Gast

Standaard

het lijkt me niet slim om neer te zetten,

Als ik werkgever was dan zou ik niet graag iemand aannemen die eerder een burn out heeft gehad.

Zeg dan dat je een jaar op wereldreis bent geweest o.i.d. klein leugentje om bestwil.

Zolang je maar niet liegt over je kwaliteiten, over je gebreken mag het best
Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 20:45
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan

mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Zeg dan dat je een jaar op wereldreis bent geweest o.i.d. klein leugentje om bestwil.
Een klein leugentje om bestwil En wat zeg je dan als je collega's belangstellend vragen naar je ervaringen?

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 19:01
hvandijk hvandijk is offline
Lid

hvandijk is on a distinguished road
Standaard

Ja eerlijkheid duurt het langst, maar ik zou het niet aangeven in je cv.
Laat ze je eerst maar leren kennen voor ze het horen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
gat in cv

Regels voor berichten