|

4 januari 2007, 15:02
|
|
Tips voor accountmanagement
hallo allemaal,
Sinds enige tijd ben ik accountmanager bij young-group. Een ontzettend leuk bedrijf, wat jonge mensen op diverse plekken inzet. Mijn taak is om orders binnen te halen, zodat deze jonge mensen aan het werk kunnen. Daarnaast is natuurlijk relatie beheer en dergelijke belangrijk.
Mijn nieuwe klanten contacten doe ik vooral telefonisch op. Dit betekent dat ik soms hele dagen zit te bellen voor een handje vol afspraken. Dit is erg vermoeiend en loopt niet altijd naar tevredenheid.
Nou ben ik benieuwd of er accountmanagers onder ons zijn, die naast het bellen, andere tips hebben om nieuwe prospects binnen te halen.
Hoor graag van jullie
Groet Frank
|

4 januari 2007, 15:35
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Je kan ook eens emailen!
|

4 januari 2007, 16:57
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Heb je binnen het bedrijf ook collega accountmanagers? Hoe pakken zij dit aan? Heb je al met hun gesproken?
|

4 januari 2007, 16:59
|
|
Re: tips voor accountmanagement
het bedrijf is nog maar een jaar oud. op dit moment ben ik de enige accountmanager.
emailen is m'n baas niet zo'n fan van en dat snap ik ook wel. het komt zo reclame folder achtig over. Maar ik heb als try out eens wat mailtjes de deur uitgegaan.
bedankt voor de tips zover
|

4 januari 2007, 17:07
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Als ik de site bekijk past mailen prima bij de doelgroep. Het voordeel van mailen is, dat iemand de tijd heeft om rustig na te denken en het mailtje kan beantwoorden als het hem/haar past. Je kunt ook een mailtje sturen en daarin aangeven dat je binnen twee dagen telefonisch contact opneemt. De combi is denk ik het beste. Het is in elk geval de manier waarop ik het liefst beanderd word. Als iemand belt komt het altijd onverwacht en het past ook niet altijd. Als ik van tevoren weet dat ik gebeld ga worden, dan kan ik mailen welke tijd mij het beste past. Dit natuurlijk alleen als ik belangstelling voor het product heb.
Wat vind je van deze optie?
|

4 januari 2007, 23:30
|
Seniorlid
|
|
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
|
|
Re: tips voor accountmanagement
E-mail kan inderdaad best, probeer je doelgroep af te stemmen: zo zullen er bedrijven zijn, die niet zo "van de e-mail zijn". Laatst heb ik zelf als intercedent ook weer met een CV-mailing zo een vacature binnengehaald, en een plaatsing eruit gehaald! Niet direct uit de (anonieme) cv's die ik verstuurd heb, maar met de vraag of we ook vergelijkbare mensen toevallig in ons bestand hadden (met een meer technische achtergrond), want ze kreeg altijd die mailing, en was toch benieuwd of wij konden helpen, en natuurlijk konden we dat!!
Een andere tip: Verder heb ik ervaren dat in veel gevallen een brief/actie per post ook heel goed werkt, en soms zelfs beter, omdat dit (wanneer het tenminste voorbij de receptioniste komt) eerder gelezen/gezien wordt dan een mail. E-mail wordt toch snel gedeleted.
Als je baas niet zo van "reclame" houdt, doe het dan op een zakelijke, niet-schreeuwerige manier. Zowel door de e-mail, als door de post: de naam blijft toch ergens hangen, en je hebt weer een stuk naamsbekendheid.
Verder is mijn tip hierin: variatie. Ga niet ineens 200 brieven in een keer doen, maar ga eerst een paar uur bellen, vervolgens een uurtje mailen, en dan nog een selectie brieven versturen van een stuk of 50 (of minder, afhankelijk van je klantenbestand natuurlijk). Die laatste twee houd je bij, en bel je na een bepaalde tijd na.
|

5 januari 2007, 08:42
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Dit vind ik een interessante tip, die ik zeker ga uitproberen. En wat stel je dan voor, iedereen bellen die ik gemaild heb, of alleen degene die terug reageren?
Bedankt ieder geval tot zover.
groet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies
Als ik de site bekijk past mailen prima bij de doelgroep. Het voordeel van mailen is, dat iemand de tijd heeft om rustig na te denken en het mailtje kan beantwoorden als het hem/haar past. Je kunt ook een mailtje sturen en daarin aangeven dat je binnen twee dagen telefonisch contact opneemt. De combi is denk ik het beste. Het is in elk geval de manier waarop ik het liefst beanderd word. Als iemand belt komt het altijd onverwacht en het past ook niet altijd. Als ik van tevoren weet dat ik gebeld ga worden, dan kan ik mailen welke tijd mij het beste past. Dit natuurlijk alleen als ik belangstelling voor het product heb.
Wat vind je van deze optie?
|
|

5 januari 2007, 08:44
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Ook dit vind ik een bruikbaar advies, bedankt hiervoor. Fijn dat jullie even de moeite nemen met me mee te denken.
groetjes Frank
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marrie
E-mail kan inderdaad best, probeer je doelgroep af te stemmen: zo zullen er bedrijven zijn, die niet zo "van de e-mail zijn". Laatst heb ik zelf als intercedent ook weer met een CV-mailing zo een vacature binnengehaald, en een plaatsing eruit gehaald! Niet direct uit de (anonieme) cv's die ik verstuurd heb, maar met de vraag of we ook vergelijkbare mensen toevallig in ons bestand hadden (met een meer technische achtergrond), want ze kreeg altijd die mailing, en was toch benieuwd of wij konden helpen, en natuurlijk konden we dat!!
Een andere tip: Verder heb ik ervaren dat in veel gevallen een brief/actie per post ook heel goed werkt, en soms zelfs beter, omdat dit (wanneer het tenminste voorbij de receptioniste komt) eerder gelezen/gezien wordt dan een mail. E-mail wordt toch snel gedeleted.
Als je baas niet zo van "reclame" houdt, doe het dan op een zakelijke, niet-schreeuwerige manier. Zowel door de e-mail, als door de post: de naam blijft toch ergens hangen, en je hebt weer een stuk naamsbekendheid.
Verder is mijn tip hierin: variatie. Ga niet ineens 200 brieven in een keer doen, maar ga eerst een paar uur bellen, vervolgens een uurtje mailen, en dan nog een selectie brieven versturen van een stuk of 50 (of minder, afhankelijk van je klantenbestand natuurlijk). Die laatste twee houd je bij, en bel je na een bepaalde tijd na.
|
|

5 januari 2007, 08:48
|
Veteraan
|
|
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
|
|
Re: tips voor accountmanagement
Iedereen bellen die je gemaild hebt. Er staat in je mailtje dat je binnen twee dagen contact opneemt.
Succes en laat ons horen of de tips werken.
|

5 januari 2007, 08:49
|
|
Re: tips voor accountmanagement
ok ga ik zeker even doen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies
Iedereen bellen die je gemaild hebt. Er staat in je mailtje dat je binnen twee dagen contact opneemt.
Succes en laat ons horen of de tips werken.
|
|
|