Ik denk dat je weinig kunt doen. Alleen als in je CAO of arbeidscontract afspraken staan over promotie na het afronden van je opleiding maak je enige kans.
Helaas worden op de werkvloer wel vaker toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen. Ze hebben mij in m'n vorige functie ook laten hangen in de laagste schaal voor die functie, promotie toegezegd en ze zijn de afspraken niet nagekomen. Ik heb me er niet door laten tegenhouden met meer dingen oppakken. Uiteindelijk kon ik bij een reorganisatie overgeplaatst worden naar een andere afdeling en ging ik daarbij 3 schalen omhoog. Dat ik er niet naar betaald werd wilde niet zeggen dat ik de waarde niet had, dus kon ik in 1 keer alle keiharde inzet van 3 jaar oogsten. Dat was een zeer sappige vrucht kan ik je wel vertellen.
Eventueel zou ik je aanraden om ook buiten het bedrijf verder te kijken, zoeken naar iemand die wel wil betalen. Hierbij zou ik wel de afweging maken of je puur meer geld wil, of dat je echt maandelijks in de rode cijfers zit en dus het geld echt nodig hebt. Je komt erg gefrustreerd over (heb dit ook al op andere plekken gelezen), dus vraag je af of het je echt die paar tientjes per maand extra waard is.
|