Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 november 2015, 16:33
Anoukvb Anoukvb is offline
Lid

Anoukvb is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shjim88 Bekijk bericht
Beste Anoukvb,

Wat jij jezelf eens dringend moet afvragen is:

"Gaan al mijn problemen weg als ik werk heb of werk doe wat ik wel leuk vind?"

Je komt over op mij als iemand die denkt dat het leven enkel bestaat uit "werk" en "werken". En bovendien, je verdiend lekker makkelijk geld zo toch? Beetje niks doen, lekker hoor! Ik heb werkdagen gehad van 17 uur(!!!!), ja ook achterelkaar, en ja je hebt dan lekker veel geld (je kan het alleen niet uitgeven). Maarja opdenduur ben je dat ook wel goed beu kan ik je vertellen!
Jammer dat je die indruk krijgt want dat is helemaal niet waar. Maar het leven bestaat toch voor een groot deel uit werken. Dan doe ik liever geen werk waar ik doodongelukkig van word. Daarnaast vind ik het verschrikkelijk om niets te doen en maak ik mijzelf graag nuttig. Ik heb de afgelopen jaren genoeg voor mijn kiezen gekregen (eigenlijk al heel mijn leven) en weet daarom echt wel wat er belangrijk is in het leven!
Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 16:41
Verwijderd account
Gast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoukvb Bekijk bericht
Jammer dat je die indruk krijgt want dat is helemaal niet waar. Maar het leven bestaat toch voor een groot deel uit werken.
Wie zegt dat het leven voor een groot deel uit werken bestaat? Je ouders? De bijbel? De mensen om je heen? Klein kader van "het leven" hebben die mensen dan...

Citaat:
Dan doe ik liever geen werk waar ik doodongelukkig van word.
Dan moet je iets gaan doen wat je wel leuk vind, klinkt makkelijk, en dat is het ook. Bijt jezelf helemaal vast in de zoektocht en zoek iedere dag minstens 5 vacatures die jou aanspreken en reageer hier op. Heb ik ook gedaan en het werkt, ik werd vrij snel teruggebeld. Waarom? Omdat ik het echt wil, geen nee accepteer en geen moment aan mijzelf en mijn kunnen twijfel.

Citaat:
Daarnaast vind ik het verschrikkelijk om niets te doen en maak ik mijzelf graag nuttig.
Hoezo is het verschrikkelijk om niets te doen? Is dat een doodszonde? Waarom maak jejezelf graag nuttig? Als je het doet voor goedkeuring van andere of om alleen de vaste lasten te betalen vind ik dat dom en tevens ook onoprecht.

Citaat:
Ik heb de afgelopen jaren genoeg voor mijn kiezen gekregen (eigenlijk al heel mijn leven) en weet daarom echt wel wat er belangrijk is in het leven!
Spijtig, maar daar is geen enkele werkgever in geintereseerd. Laat het verleden gaan en focus je op de toekomst, hoe moeilijk dit soms ook is.
Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 17:19
Anoukvb Anoukvb is offline
Lid

Anoukvb is on a distinguished road
Standaard

shjim88 ik vind dat je het allemaal een beetje zwart wit ziet. In dit land is het helaas zo dat je geboren wordt en zult moeten werken (tegenwoordig tot je er bij neer valt) tenzij je daar niet geschikt voor bent. Dit heeft niets met mijn ouders of de bijbel te maken. En ja ik werk om financiële middelen te verkrijgen om mijn leven wat aangenamer te maken.
Daarnaast begrijp ik dat je nog nooit in een baan hebt gezeten waar je 'niets' te doen hebt en dus ook niet kan relativeren hoe verschrikkelijk dit is (voor mij dan). En waarom is het onoprecht om jezelf nuttig te willen maken? Ik werk liever heel de dag door dan dat ik de minuten voorbij zie kruipen...dan heb ik nog enigszins het idee dat ik zinnig bezig ben
Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 17:33
Verwijderd account
Gast

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoukvb Bekijk bericht
shjim88 ik vind dat je het allemaal een beetje zwart wit ziet.
klopt, less is more, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, etc enz..

Citaat:
In dit land is het helaas zo dat je geboren wordt en zult moeten werken (tegenwoordig tot je er bij neer valt) tenzij je daar niet geschikt voor bent. Dit heeft niets met mijn ouders of de bijbel te maken.
De Judeo-Christelijke grondslag, opvoedingen en de "ouwe-stempel" die veelal Christelijk is in Nederland hebben hier alles mee te maken, het is maar net hoe je het opvat dat "werken".

Citaat:
En ja ik werk om financiële middelen te verkrijgen om mijn leven wat aangenamer te maken.
Daar hoef je nu dus blijkbaar weinig voor te doen, ik zou dat echt zo laten.

Citaat:
Daarnaast begrijp ik dat je nog nooit in een baan hebt gezeten waar je 'niets' te doen hebt en dus ook niet kan relativeren hoe verschrikkelijk dit is (voor mij dan).
Heb ik wel, ik heb 8 jaar lang in fabrieken gewerkt, ook onder mijn niveau, waar soms ook 4 a 6 uur niets doen was vanwege een storing, ontruiming of grondstoffen die te laat waren. Denk je dat ik daarmee zat? Nope, niet mijn probleem; als ik niets kan doen door een fout in de planning of door een storing, maar wel gewoon mijn salaris ontvang zul je mij niet horen hoor. Wat ik soms wel irritant vond was de mentaliteit van sommige mensen in die fabrieken, grote mond, asociaal, net uit het gevang dus bajesmanieren etc enz.

Citaat:
En waarom is het onoprecht om jezelf nuttig te willen maken? Ik werk liever heel de dag door dan dat ik de minuten voorbij zie kruipen...dan heb ik nog enigszins het idee dat ik zinnig bezig ben
Waarom jezelf in dienst stellen van een ander die jou wat kruimeltjes van de opbrengst toegooit en zelf verdrinkt in de centen als je ook andere voor jou kan laten werken?

En als je je echt he-le-maal de tering in wilt werken, heb ik nog wel een adresje voor je, die kan ik je zo mailen en ze nemen je snel aan. Geloof het of niet maar ze hebben nu 79 vacatures openstaan, van vertaler tot copywriter tot debiteurenbeheer tot aftersales en een paar management functies.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten