Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 maart 2016, 21:19
Ilse36 Ilse36 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2016
Berichten: 5
Ilse36 is on a distinguished road
Standaard

Administreren en ondersteunen zal voorlopig onderdeel van mijn takenpakket blijven. In ieder geval bij de organisatie waarvoor ik nu werk. Graag leg ik een goede basis om te kunnen doorgroeien en/of op termijn bij een andere organisatie te kunnen instromen op het juiste niveau. Uitdaging en persoonlijke groei zijn belangrijk voor me, dus het is sowieso van belang mijn functie interessanter te maken. Graag ga ik van generalist naar meer specialist. En laat de werkzaamheden die 'een schoolverlater' in mijn ogen prima kan uitvoeren graag achter me.

Bedankt voor je reactie, ik waardeer je input en ga ermee aan de slag.

Groet,
Ilse
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 maart 2016, 23:12
Ilse36 Ilse36 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2016
Berichten: 5
Ilse36 is on a distinguished road
Standaard

Na me er wat meer in verdiept te hebben zet ik toch nog wat vraagtekens bij de meerwaarde van managementassistant versus secretaresse.
Het lijkt erg op elkaar.

Directiesecretaresse tikt de Personal assistant hoek aan. Niet van toepassing bij mij, ik ondersteun management en directie.
Bij Office Manager staat vaak leiding geven (aan secretariaat) erbij. Niet van toepassing (nog) in mijn hudige takenpakket.
Managementassistant voert gelijkwaardige taken uit zonder leidinggeven en niet specifiek voor de directie. Dat doet een secretaresse ook, of in ieder geval ik als secretaresse.

Managementassistant en secretaresse kunnen beide qua niveau erg uiteenlopen mbo/hbo, evenals het bijbehorende salaris. De werkzaamheden lijken erg in een lijn te liggen met elkaar.

Voegt het echt iets toe? Van secretaresse naar managementassitant..
Benieuwd naar jouw visie hierop René (en ook van anderen natuurlijk)

Groet, Ilse
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2016, 09:27
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Een functienaam die mijn CV verrijkt, mijn werk- en denkniveau onderbouwt en de mogelijkheden op de markt verbeterd.
Citaat:
Managementassistant en secretaresse kunnen beide qua niveau erg uiteenlopen mbo/hbo, evenals het bijbehorende salaris.
Er zijn twee zaken die hier spelen: ten eerste ben je op zoek naar een passende functiebenaming voor je huidige functie en je wilt die functiebenaming kunnen verzilveren als je gaat solliciteren. Heb ik dit zo goed?

Ik begrijp heel goed dat je op zoek bent naar een passende benaming, maar m.i. geef je in je laatste quote precies weer waarom dit een bijna onmogelijke opgave is. Bij het ene bedrijf noemen ze het een secretaresse en bij het andere managementassistent. Daar zijn geen afspraken over. Het beestje moet een naam hebben. Heb je hierover als eens gesproken met P&O? Zij stellen doorgaans functieprofielen op.

Functietitels zijn in je cv niet het belangrijkste. Het gaat er bij een sollicitatie om dat je duidelijk maakt waarom jij geschikt bent voor de functie en dit doe je door jouw werkervaring te koppelen aan de gestelde eisen. Daarom is het ook zo belangrijk om bij elke sollicitatie opnieuw een cv te maken en niet steeds hetzelfde te gebruiken. Bij elke sollicitatie zullen de accenten net iets anders liggen. Soms kan dit betekenen dat je dan bij een sollicitatie aangeeft dat je bij bedrijf x managementassistent bent geweest en bij een andere sollicitatie noem je het secretaresse.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2016, 12:34
Ilse36 Ilse36 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2016
Berichten: 5
Ilse36 is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

Bedankt voor je reactie. Jouw conclusie kopt.

Een P&O afdeling hebben we niet. Ik werk voor een kleine organisatie waar de directie PZ verzorgt (en dit niet de hoogste prioriteit heeft). Er is ook geen eigen CAO etc.

Functietitels zijn niet het belangrijkste in een cv, mee eens.
Het gaat mij er meer om dat duidelijk is welke capaciteiten ik heb, dit uit zich deels in mijn werkzaamheden. Een functienaam, die daarbij past en HBO werk-/denk niveau onderbouwt, spreekt in combinatie met werkervaring meer voor zich. Zeker op de huidige arbeidsmarkt.

Daar wil ik graag een goede lijn voor uitzetten.

Tevens werkt het positief of de persoonlijke motivatie en het mezelf blijven uitdagen bij huidige werkgever.

Groet,
Ilse
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
Sollicitatie/motivatie brieven check Lichtgroen Sollicitatiebrief en cv 10 30 juli 2012 11:51
CV, grondig verbouwd, niet zeker of het goed is aafje87 Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2011 15:32
twijfel aan zinsbouw van de brief 5xdetinies Sollicitatiebrief en cv 0 14 januari 2010 16:27
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 24 februari 2007 23:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon