|

28 december 2007, 22:33
|
Veteraan
|
|
|
|
Re: tweede gesprek..
Ik vind je heel erg onzeker, Kiki. Volgens mij ben je niet heel erg goed met veranderingen. Waarom draait je maag om? Wat houdt je tegen? Wat wil je eigenlijk?
Overigens zijn dat geen vragen die je mij moet beantwoorden, maar vooral jezelf.
Sterkte met je overwegingen
|

29 december 2007, 00:51
|
|
eerst wat mosterd na de maaltijd:
Het klinkt niet alleen onzeker, maar ook onvoorbereid. Ik begin zelf net aan n nieuwe baan. Logische volgorde (en het is echt allemaal op deze site te vinden) is
-Voor mn brief stuurde heb ik nagedacht wat ik zocht,
-Voor mn 1ste gesprek heb ik me wat in t bedrijf verdiept.
-Tijdens t eerste gesprek heb ik vragen over het bedrijf/team/functie etc gesteld (en mijzelf aangeprezen natuurlijk)
-Voor het 2e gesprek heb ik nagedacht of dit het bedrijf/functie voor mij was, en me op deze site ingelezen over de functie(nieuw voor mij) en onderhandelingstechnieken
-tijdens het 2e gesprek moesten alleen de functieomschrijving en de arbeidsvoorwaarden besproken worden. Als je dan nog sterk twijfeld, kun je je daar nooit goed op focussen.
Maar goed, dat is een beetje een belerend vingertje achteraf. Daar schiet je nu niet zoveel mee op. Je hebt een vaste aanstelling, maar t bevalt je niet 100 %. Ik zou zeggen, ga op zoek naar iets beters (en dat heb je gedaan).
Misschien ben je wat impulsief te werk gegaan, en op de eerste vacature die je zag afgestormd. Het feit dat ze jou willen is altijd vleiend, maar als je betwijfeld of dit veel beter is, heb je natuurlijk de luxe om er vanaf te zien en verder te zoeken.
De vraag is of de twijfel de vooruitgang betreft of uit onzekerheid komt. Als t dat laatste is, zal dat bij iedere nieuwe baan een probleem zijn. Het is denk ik niet erg gebruikelijk, maar een 3de gesprek in een informelere sfeer zou misschien helpen. Je zou ze nog eens kunnen bellen met een degelijke vraag omtrend het contract, en dan enpassant nog wat 'bedrijfscultuur' polsen (er neemt perslot van rekening al iemand op tussen kerst en oud/nieuw... dat zegt al iets) Ik zou je iig niet laten overhaasten. als t maandag kan zal volgende week ook geen breekpunt mogen zijn.. ze willen jou toch hebben.
Ik ben iig benieuwd naar je beslissing
|

18 februari 2008, 11:51
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ralf
Ik ben iig benieuwd naar je beslissing
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert
Laat eens weten hoe het gegaan is!
|
Beste Kiki,
Ik heb je 'probleempje' nu pas gelezen (in december kende ik deze site nog niet eens *schaam-schaam*), dus je heb al een beslissing genomen... Toch ben ik wel benieuwd naar je besluit en waarom je dat besluit genomen heb?
Ik zit namelijk ook een beetje in dit schuitje... Niet helemaal, omdat ik al besloten heb (denk ik)... Vandaag of morgen krijg ik te horen of ik aangenomen wordt, moet wel bekenen dat het nu wel erg 'echt' wordt... Dus ik kan goed begrijpen hoe je je gevoelt moet hebben!
Net als de 2 belangstellenden hierboven, hoop ik ook wat te horen over het verloop...
|

18 februari 2008, 19:37
|
Lid
|
|
|
|
Beste tumTumm,
Ik heb de baan niet aangenomen, maar mijn gevoel gevolgd.
Ergens diep van binnen voelde ik dat dit niet was wat ik nu wilde, weer een kantoor baan. dus ik heb beleefd bedankt voor de baan en ook uitgelegd waarom. Op dit moment zit ik dus nog gewoon op mijn "normale" plekkie maar ben er nu wel uit wat ik wel wil doen op dit moment, ik denk dat de periode van bezinning goed voor mij is geweest, ik heb besloten dat ik eerst wil gaan reizen, het liefst werken op een cruise schip en dan, na 2 of 3 jaar weer terug naar huis te gaan en dan echt aan het echte carriere leven te beginnen. Al jaren speel ik met het idee om voor een paar jaar weg te gaan, en nu ga ik het echt doen, ik weet dat als ik het niet doe dat ik spijt ga krijgen over een aantal jaar als de kinderen om mama roepen.
Dus dat was mijn besluit! heel erg bedankt voor je reactie en je interesse. Het enige wat ik je mee kan geven is vertrouw op je gevoel. Als dat meer naar 1 kant neigt...lijkt het mij een done deal!
Groetjes, Kiki
|

19 februari 2008, 09:58
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Dat reis trek mij ook wel... Maar ik heb een vaste relatie en ik weet dat hij zich er niet goed bij kan voelen als ik een paar jaar weg ga...
Maar oké, ik hoor vandaag de uitslag van mijn sollicitatie, als ze me aannemen ga ik wel! Want waar ik nu zit werkt het gewoon niet...
|

19 februari 2008, 22:53
|
Lid
|
|
|
|
Re: Tweede sollicitatiegesprek..
Hey TumTummm...ben benieuwd hoe de uitslag van je sollicitatie was!
Laat het even weten!
Groetjes!
|

20 februari 2008, 08:15
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Uitslag tweede gesprek
Ik ben niet gebelt, is dat een slecht teken? Mijn huidige baas heeft er een handje van om sollicitaten niet te woord te staan als ze hen afwijst...
Om 16.25u heb ik zelf naar hen gebelt, toen konden ze de contactpersoon niet vinden en is mijn mob.nr. genoteerd zodat ze me terug kon bellen. Zou je net zien: Belt ze terug toen ik op het toilet zat...
Ik meteen terug gebelt (centraal tel.nr., ik heb niet haar directe nummer), is de school gesloten en ik krijg een bandje... De contactpersoon had op mijn voicemail in gesproken dat ze het later nog een keer zou proberen, maar daar zit ik nu nog steeds op te wachten...
|
|