Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2012, 00:40
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief junior marketingmedewerker

Alvast duizendmaal dank voor jullie feedback!! Ik vind m'n brief wat te lang, maar vind het zo lastig om te schrappen!!


Rotterdam, 22 februari 2012
Betreft: sollicitatie vacature junior marketing medewerker

Geachte mevrouw **,

Toen ik de vacature zag voor junior marketing medewerker bij ** maakte mijn hart een klein sprongetje. Ik beschouw het als een uitdaging mensen door middel van goede publiciteit en creatieve marketingmiddelen te ‘verleiden´ tot een bezoek aan het ** Ik dacht: ik ben de gedreven marketing medewerker met hands-on-mentaliteit die jullie zoeken en besloot te solliciteren.

Een breed publiek door middel van podiumkunsten verrassen, verbazen en verwonderen. Dát is waar ik met hart en ziel aan wil meewerken. Omdat ik iemand ben die gemakkelijk schakelt tussen werkzaamheden spreekt de afwisseling binnen de functie van junior marketing medewerker mij erg aan. De verantwoordelijkheid om nieuwe publiekscampagnes op te zetten om de bezoeker te bereiken en bedrijfsdoelstellingen te vertalen in adequate crossmediale marketingacties is mij op het lijf geschreven. De gevarieerde programmering van ** maakt de functie van marketingmedewerker uitdagend en past precies bij mijn brede interesse in het brede palet van podiumkunsten. ** lijkt mij de perfecte werkplek dat als geen ander laat zien hoe kwaliteit, cultureel ondernemerschap en commerciële exploitatie samengaan. Door middel van artistiek innovatieve ideeën zoals het toevoegen van een eigen productiehuis, blijft het theater constant in beweging en krijgt het nog meer een eigen gezicht en identiteit. Dankzij de kwalitatieve programmering, prachtige Grand Café en de indrukwekkende kunstcollectie ervaart het publiek een totaalervaring, een unieke avond vol amusement.

In mijn huidige functie als medewerker PR en communicatie bij ** productiehuis voor internationale choreografen, ben ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van communicatiestrategieën voor diverse producties. Met veel plezier ontwikkel ik publiciteitsmateriaal en schrijf ik nieuwsbrieven, persberichten en seizoensbrochures in zowel de Nederlandse als Engelse taal. Digitale ontwikkelingen volg ik op de voet welke ik creatief vertaal naar de mogelijkheden van mijn organisatie. Als echte netwerker onderhoud ik contacten met (internationale) pers, relaties en bezoekers. Mijn leidinggevenden noemen mij een ‘enthousiaste teamplayer´ en waarderen mijn sociale vaardigheden en resultaatgerichtheid. Net zoals ** sta ik niet stil. Ik barst van de ambitie en wil mij blijven ontwikkelen. Ik werk graag in enthousiaste werkomgeving waar mensen net als ik niet tevreden zijn met een 8 maar met een 10!. Graag zou ik de kans krijgen om als junior marketing medewerker nog meer ervaring op te doen en uiteindelijk door te groeien tot allround marketing medewerker bij uw organisatie.

Ik zie een uitnodiging voor een gesprek graag tegemoet, zodat ik u meer kan vertellen over de ervaringen die ik op heb gedaan en hoe deze van pas komen bij **

Met vriendelijke groet,
**

Bijlage: curriculum
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2012, 01:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigitte Bekijk bericht
marketing medewerker
Dat moet marketingmedewerker zijn (zonder spatie), maar als de werkgever deze spelfout hanteert dan kan ik me voorstellen dat je die niet wilt verbeteren.

Citaat:
Een breed publiek door middel van podiumkunsten verrassen, verbazen en verwonderen. Dát is waar ik met hart en ziel aan wil meewerken.
Dat klinkt goed.

Citaat:
Omdat ik iemand ben die gemakkelijk schakelt tussen werkzaamheden spreekt de afwisseling binnen de functie van junior marketing medewerker mij erg aan. De verantwoordelijkheid om nieuwe publiekscampagnes op te zetten om de bezoeker te bereiken en bedrijfsdoelstellingen te vertalen in adequate crossmediale marketingacties is mij op het lijf geschreven. De gevarieerde programmering van ** maakt de functie van marketingmedewerker uitdagend en past precies bij mijn brede interesse in het brede palet van podiumkunsten. ** lijkt mij de perfecte werkplek dat als geen ander laat zien hoe kwaliteit, cultureel ondernemerschap en commerciële exploitatie samengaan. Door middel van artistiek innovatieve ideeën zoals het toevoegen van een eigen productiehuis, blijft het theater constant in beweging en krijgt het nog meer een eigen gezicht en identiteit. Dankzij de kwalitatieve programmering, prachtige Grand Café en de indrukwekkende kunstcollectie ervaart het publiek een totaalervaring, een unieke avond vol amusement.
Maar dit klinkt opeens als de junior marketingmedewerker van DSB-bank, die ons uitlegt waarom een hypotheek bij Dirk zijn wildste droom is, sterker, zijn Chance of a lifetime, om op een perfecte werkplek samen te smelten met zijn ultieme passie zijnde de werkgever van zijn dromen... wacheffe, wat had dit ook alweer met een sollicitatie te maken?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2012, 09:07
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard

Haha thanks voor je reactie. Ik dacht alleen wel dat er altijd een alinea in moet zitten waarin je uitlegt WAAROM je die functie wil en WAAROM die werkplek Maar misschien moet dit ff anders.. PS ze schrijven zelf marketing medewerker los inderdaad.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2012, 12:01
Gisborne Gisborne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2012
Berichten: 4
Gisborne is on a distinguished road
Standaard

De brief komt erg goed op mij over en is naar mijn mening helemaal niet te lang. 1 opmerking over marketing medewerker/ marketingmedewerker, maak wel een keuze of je schrijft het aan elkaar of je kiest ervoor om het niet te doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2012, 12:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigitte Bekijk bericht
Haha thanks voor je reactie. Ik dacht alleen wel dat er altijd een alinea in moet zitten waarin je uitlegt WAAROM je die functie wil en WAAROM die werkplek
Zeker, maar "de perfecte werkplek als geen ander" etc. vind ik een beetje overdreven.

Wat wil een bedrijf van een junior marketingmedewerker? Dat zij het uitvoerend marketingwerk enthousiast wil doen, daarbij redelijk zelfstandig kan werken (m.a.w. niet té junior), een bescheiden salaris verwacht, nog kneedbaar is en misschien: zich kan ontwikkelen en doorgroeien. Het allermooist is natuurlijk iemand die voor het salaris van een junior in feite het werk van een medior kan doen

Ik denk dat je dat op een overtuigende - maar niet overdreven - manier moet laten blijken, door je marketingkwaliteiten en algemene competenties aan te tonen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2012, 22:57
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard

Thanks guys!! Ik hem 'm iets wat aangepast.. merk dat ik moeite heb met competenties te benoemen.. wordt bij mij snel een oppervlakkige brief.. lastig!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon