Rampscenario
Hallo iedereen!
Ik zit momenteel een opgescheept met een compleet rampscenario.
Vanaf het begin van mijn opleiding (september dit jaar) heb ik nogal wat problemen gehad; namelijk mijn inschrijving bij de Hogeschool van Amsterdam stond niet in het centraal register inschrijvingen hoger onderwijs, doordat de administratie van de Hogeschool van Amsterdam dit niet had doorgegeven. Hierdoor heb ik in september en oktober geen studiefinanciering en een studentenreisproduct toegekend gekregen (inmiddels is alles geregeld en krijg ik eind deze maand studiefinanciering, waardoor ik alles (boeken, reiskosten, laptop) zelf moest betalen (en veel geld van familie heb moeten lenen om rond te komen) ontzettend veel colleges heb gemist.
Het probleem is echter dat je per vak niet meer dan 1 college per blok afwezig mag zijn, omdat je anders het hele vak het jaar er op over moet doen. Nu heb ik echter van alle 8 vakken die ik tot nu toe gekregen heb, veel te veel colleges gemist, wat dus betekend dat ik die volgend jaar allemaal over moet doen, naast de reguliere vakken van jaar 2... als ik al niet aan het eind van dit jaar een bindend negatief studieadvies krijg (volgens mijn mentor niet maar moet ik dan gewoon alles overnieuw doen + de vakken van jaar 2).
Echter, aangezien ik verwacht dat ik voor jaar 2 sowieso ook nog 6-10 vakken in het eerste jaar zal krijgen en daar bovenop dus de vakken die ik opnieuw moet doen, een dermate hoge studielast zal krijgen dat ik never nooit zou kunnen volhouden... voor zover dit rooster/tijdtechnisch gezien überhaupt al mogelijk is.
Ik heb hier al met mijn mentor over proberen te praten en bijna gesmeekt om af te mogen wijken van de aanwezigheidsquota, omdat ik het anders gewoon niet red, maar ze toonde geen begrip, was niet bereid om mijn hele verhaal aan te horen en verweet mij een gebrek aan inzet omdat ik te weinig aanwezig geweest ben (om nog maar te zwijgen over de reacties van studiegenoten).
Inmiddels ben ik op het punt beland dat ik bezig ben me voor te bereiden op een toelatingstest voor een andere studie, maar daar kan ik pas volgend jaar terecht en tot het einde van dit jaar moet ik sowieso hoe dan ook collegeld blijven betalen (in termijnen). Daar is helaas geen ontkomen aan. Maar als ik me nu zou laten uitschrijven dan vervalt mijn studiefinanciering en kan ik mijn collegeld niet betalen.
Iemand enig advies over wat ik nu het beste kan doen? Want ik ben momenteel echt de draad kwijt.
|