Hey allemaal!
Ik ben 15 jaar, en zit in de 3e klas van Mavo. (TL)
Volgend jaar moet ik examen doen, en daarna moet ik naar een andere school. Hoog tijd om een opleiding te zoeken dus! Daar ben ik nu mee bezig.
Van jongs af aan vind ik het al leuk om verhalen te schrijven, en te typen. Ook heb ik een rijke fantasie. In klas 1 en klas 2 wou ik graag politieagente worden. Dat is nu wat minder, en nu houd ik erg veel van CSI en dat soort programma's. Ik vind het dan ook vooral super gaaf als er journalisten in voor komen, en dat vind ik enorm interessant.

Daarom zit ik er aan te denken om later journalist te worden, verslaggeefster.
Alleen, hier voor ben ik HBO nodig. Nu heb ik op de middelbare school waar ik nu op zit mijn havo afgesloten. Dus zou ik eerst MBO moeten doen, en daarna pas HBO.
Maar welke opleiding zou ik via MBO moeten volgen? Secretaresse lijkt me op zich wel interessant maar wat zou nog meer kunnen? Iemand tips? Dan hoor ik het graag!
Het liefst een makkelijke korte opleiding, die veel met schrijven en typen te maken heeft.
Wanneer ik HBO doe kan ik voor de opleiding Journalistiek kiezen. Dit vind ik nu al enorm tof, en ik ben er al helemaal verliefd op. Alleen nu moet ik dus nog een geschikte MBO opleiding vinden.
Wanneer ik klaar ben met mijn middelbare school heb ik als het goed is mijn MAVO-diploma, met als factor: Economie.
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor alle reacties!
Groeten,
Nina.