Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René
Als je mbo-3 ICT bijna af hebt, zou ik die zeker afmaken. Het is onzin om een opleiding vlak voor het einde af te breken en er is niks mis met die opleiding.
Daarna wil je hbo, prima! Kijk dan even hoe je dat het efficiëntst doet, via: - mbo-4
- 21+ toets
- schakelcursussen van de hbo-opleiding
Ik vraag me af of je je ervaring met een mbo-opleiding moet laten bepalen welke hbo-opleiding je wilt gaan doen. ICT en Economie zijn op mbo- en hbo-niveau toch een beetje een andere wereld. Wat wil je na de hbo-opleiding gaan doen, denk je? Wat voor beroep of functie?
|
Hey René
Sorry voor de hele late reactie. Ik heb nu mijn niveau 3. Na mijn hbo wil ik iets gaan doen in de internationale bedrijfsleven. Ik weet niet wat ik echt wil maar tot nu toe spreekt dat mij het meest aan

Ik heb me aangemeld voor IBS ( international business studies ) en ik ben aangenomen.
Waar ik nu aan denk is.. Als ik door zou gaan met mijn huidige opleiding ICT duurde dat nog 1 jaar. Dan zou ik mijn niveau 4 krijgen maar de ICT vakken spreken mij niet aan en zou ik zeker een onvoldoende scoren.
Voor mijn niveau 4 moet ik alleen de basisvakken goed afronden maar een van mijn redenen waarom ik mijn huidige opleiding verlaat is toch wel dat ik mijn jaar niet wil verspillen op een school waar ik toch mijn tijd verspil aan vakken wat mij niet interesseren.
Nu ben ik van plan om met mijn behaalde Niv 3 diploma naar een 3 jaar durende niveau 4 opleiding te gaan naar een opleiding dat bij mij wel past + de extra internationale diploma die je ermee krijgt.
Zou het toch waard zijn om toch die 1 jaar te doen? of liever 3 jaartjes niveau 4 bij de opleiding die bij je past? op mbo niveau 4.