Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2022, 12:49
Mowgli33 Mowgli33 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2022
Berichten: 1
Mowgli33 is on a distinguished road
Standaard Solllicitatiebrief teamleider ziekenhuis, nog niet gericht aan specifieke vacature

Goedendag,

Hieronder mijn tekst voor een sollicitatiebrief gericht op de functie van teamleider zorg, maar nog niet aan een ziekenhuis of vacature.

Ik ontvang graag feedback

Alvast dank!

--------------------------

Onderwerp: sollicitatie naar de functie van teamleider/teammanager

Geachte heer/mevrouw,

Sinds 2015 ben ik verpleegkundige (HBO). Ik heb veel ervaring in ziekenhuizen: diverse verpleegafdelingen, intensive care’s en spoedeisende hulpen. Maar ook GGZ-instellingen en ouderenzorg: zowel intramuraal als extramuraal. Ik doe dit met veel plezier maar mis de uitdaging en ik ben toe aan doorgroeien. Ik ben zou graag willen doorgroeien naar een managementfunctie. Ik heb namelijk gemerkt dat ik goed ben in het geven van tips en coachen. Ik haal altijd graag het beste uit mijn studenten en collega’s. Ik denk dat ik dit in de rol van teammanager nog meer kan benutten. Ik zou het ontzettend gaaf vinden dat ik medewerkers boei, met elkaar verbind en tot bloei breng waar in zij goed in zijn en daarbij ook de kwaliteit van zorg waarborg. Pas dan vind ik dat ik een succesvol team heb! En daar word ik erg enthousiast van!

In mijn zeven jaar werkervaring als verpleegkundige, heb ik uitgebreide ervaring in het organiseren en regisseren van zorg. Waaronder regie-diensten op verpleegafdelingen, maar ook als operationeel leidinggevende in de avonden, weekenden en nachten (WAN-hoofd). In deze functies heb ik management vaardigheden ontwikkeld en leren leidinggeven. Ik ben sterk geworden in stressbestendigheid en heb altijd creatieve oplossingen. Mijn sterke kant hierin is dat ik rust uitstraal, goed kan luisteren, mensen met elkaar kan verbinden en frisse vernieuwende ideeën heb. In mijn ervaring als operationeel leidinggevende heb ik vooral proactief gecoacht en advies gegeven. Bewaking van de kwaliteit/veiligheid van zorg en het belang van de patiënt stond bij mij voorop. Ik kan heel zelfstandig werken, maar ook goed samenwerken. Ik communiceer altijd open en eerlijk en ik ben instaat een duidelijke onderbouwing (overtuigingskracht) van mijn argumenten naar het personeel te geven, waarbij de ervaring is dat mijn expressie heel positief is bevonden.
Ik heb diverse e-learning en cursussen gevolgd op het gebied van management en leidinggeven waar ik veel van heb geleerd en ik ben zeker bereid om een gepaste opleiding te volgen om de functie (junior) teammanager nog beter vorm kan geven.

Ik heb dus geen officiële managementopleiding gevolgd, maar wel eerder verworven competenties. Als ik regelmatig een ervaren teammanager/adviseur kan raadplegen, zie ik geen reden waarom ik mij niet tot volwaardig teammanager kan ontwikkelen. Op basis hiervan ben ik ervan overtuigd dat ik een deze functie dan ook kan vervullen. In een persoonlijk gesprek wil ik u graag overtuigen van mijn capaciteiten en beantwoord ik met plezier uw vragen.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 september 2022, 15:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

In de eerste alinea beginnen maar liefst 7 zinnen met ik. Probeer dat eens om te schrijven naar een verkoopgerichte brief.

In de 2e alinea staan vrij veel feiten, die vooral thuishoren in je cv. Daarnaast som je een aantal kwaliteiten op, waarvan je de belangrijkste meer zou kunnen aantonen i.p.v. claimen.

In de slotalinea zeg je 2 dingen:
  1. ik kan me tot teammanager ontwikkelen (althans, je ziet geen reden waarom dat niet zou kunnen)
  2. Je kunt die rol al vervullen

Dat klopt niet met elkaar en ik vind het daardoor niet overtuigend. Je kunt beter 1 van beide posities innemen en die dan met verve verdedigen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je brief hiermee kunt verbeteren.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik wist het toen niet en ik weet het nu nog steeds niet Hoogniels Loopbaanvragen 1 29 september 2014 19:12
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Een droom als Journalist, vast aan MBO... Freek36 Opleiding kiezen en volgen 22 24 oktober 2013 17:31
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon