|

7 januari 2007, 15:13
|
Lid
|
|
|
|
Re: Hoe kom ik er nu achter wat ik leuk vind?
Sja lastig hoor. Iedereen komt met goedbedoelde tips dat ik eerst rustig moet gaan nadenken wat ik echt wil, opschrijven waar m'n hart sneller van gaat kloppen.
Nadenken over wat ik echt wil... Ik heb niet echt ambities op carriere gebied. Persoonlijk wil ik een aantal dingen bereiken. Daar denk ik wel over na. Maar qua werk...
Als ik dan kijk naar wat ik qua hobbies / interesses allemaal leuk vind. (Geschiedenis, klassieke auto's, antieke spullen, oude schepen, natuur, dieren) kan ik ook niet echt een passende baan bij vinden. Behalve Archeoloog. Maar dat is weer een studie van 6jaar.
Mijn hart gaat sneller kloppen als ik mensen kan helpen. Wie weet is dat dus toch het pad wat ik moet bewandelen en moet ik er maar aan toegeven.
|

11 januari 2007, 10:11
|
Juniorlid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mufana
Sja lastig hoor. Iedereen komt met goedbedoelde tips dat ik eerst rustig moet gaan nadenken wat ik echt wil, opschrijven waar m'n hart sneller van gaat kloppen.
Nadenken over wat ik echt wil... Ik heb niet echt ambities op carriere gebied. Persoonlijk wil ik een aantal dingen bereiken. Daar denk ik wel over na. Maar qua werk...
Als ik dan kijk naar wat ik qua hobbies / interesses allemaal leuk vind. (Geschiedenis, klassieke auto's, antieke spullen, oude schepen, natuur, dieren) kan ik ook niet echt een passende baan bij vinden. Behalve Archeoloog. Maar dat is weer een studie van 6jaar.
Mijn hart gaat sneller kloppen als ik mensen kan helpen. Wie weet is dat dus toch het pad wat ik moet bewandelen en moet ik er maar aan toegeven.
|
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij.... Ik wil ook iets meer maatschappelijks doen, in ieder geval iets anders, en ik heb ook geen zin meer in ICT.
Het probleem is alleen, ik ben net afgestudeerd ( hbo informatica) en het klinkt stom, maar ik heb het afgemaakt omdat ik het zonde vond om na 3 jaar te stoppen (bijna bij het einde, diploma) ...
Wat voor stap ga jij nu zetten?
|

11 januari 2007, 11:48
|
Lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metalpixie
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij.... Ik wil ook iets meer maatschappelijks doen, in ieder geval iets anders, en ik heb ook geen zin meer in ICT.
Het probleem is alleen, ik ben net afgestudeerd ( hbo informatica) en het klinkt stom, maar ik heb het afgemaakt omdat ik het zonde vond om na 3 jaar te stoppen (bijna bij het einde, diploma) ...
Wat voor stap ga jij nu zetten?
|
Geen idee. Ik heb vandaag weer een gesprek met de loopbaancoach op mijn werk. Verder ben ik zo'n beetje alle websites met werk/opleidingen aan het afgaan om te kijken of er iets is wat mij leuk lijkt. Tot dusver zonder resultaat.
Wel goed dat je je opleiding wel heb afgemaakt. Ook al vond je het niet leuk. Je hebt in iedergeval een diploma.
|

11 januari 2007, 15:15
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mufana
Geen idee. Ik heb vandaag weer een gesprek met de loopbaancoach op mijn werk. Verder ben ik zo'n beetje alle websites met werk/opleidingen aan het afgaan om te kijken of er iets is wat mij leuk lijkt. Tot dusver zonder resultaat.
Wel goed dat je je opleiding wel heb afgemaakt. Ook al vond je het niet leuk. Je hebt in iedergeval een diploma.
|
Dat met die websites ben ik ook aan het doen... ook zonder resultaat tot nu toe.
Ja ik heb gelukkig een diploma nu, maar ja, ik vind het jammer dat ik er niets mee kan/wil.....
|

11 januari 2007, 16:05
|
Lid
|
|
|
|
Ik heb nu net een gesprekje gehad met onze loopbaancoach.
Ook deze had de indruk dat Maatschappelijk Werk erg geschikt voor mij zou zijn. We hebben besloten dat ik een korte 1 jarige avondopleiding ga doen die dicht in de buurt komt van Maatschappelijk Werk. Om te kijken of het inderdaad bij mij past en of ik het leuk vind.
Dus ik ga maar eens even wat opleidingen uitzoeken. Als er iemand nog een goeie suggestie heeft dan hou ik mijzelf aanbevolen.
Mufana
|

21 februari 2007, 16:44
|
Juniorlid
|
|
|
|
Ja, voor sommige blijft het moeilijk he?
Ik heb een assessment gedaan maar weet nog niet wat ik wil, ik weet dan nu waar ik goed in zou zijn, maar dat betekend nog niet dat er iets tussen zit waar ik warm voor loop, dus wat ik wel doe is al ruim een half jaar elke advertentie lezen net zo lang tot ik denk ,ja,dat is het!
Ik zou eerst een MBO 4 doen, maar ik denk nu dat het beter is om een meer gerichte opleiding te doen, ook al omdat ik niet meer zo piep ben hahahah.
|

2 december 2007, 02:00
|
|
Hallo,
Wat fijn dat het is opgelost!! Of in ieder geval de goede weg opgaat.
Ikzelf heb ook een probleem of zit met vragen misschien kan iemand zijn/haar mening erover geven. Ik heb stagegelopen in een bedrijf waar ik nu een bijbaan heb. Dit bedrijf bevalt me prima maar ik wil er graag meer uithalen dus ben ik na mijn stage een nieuwe opleiding gaan volgen en heb besloten na deze 1-jarige opleiding een Hbo opleiding te gaan volgen. Nu gaat mijn manager een hogere functie vervullen en hebben ze mij gevraagd als manager van de afdeling waar ik nu al werk. (bijbaan) Ik twijfel heel erg want ik wilde eigenlijk nog Hbo gaan doen maar dit is natuurlijk wel een hele mooie kans. Want ik ben nog erg jong net 21 jaar. En als ik dit zou willen doen ben ik wel in staat om mijn huidige opleiding af te maken alleen niet in staat om een vervolgopleiding te gaan doen omdat ik minimaal 40 uur zal moeten gaan werken. Weet iemand misschien hoe ik erachter kan komen wat de beste keuze is?
Alvast Bedankt,
Groetjes Suzanne Vervoorde
|

4 december 2007, 15:32
|
Lid
|
|
|
|
He,
Vraag me af of je een korte opleiding gevonden hebt??
Groetjes
|

5 december 2007, 13:11
|
Lid
|
|
|
|
Nope...
Ik ben eind september voor 2 maanden naar Zuid Afrika gegaan en heb toen besloten mijn baan op te zeggen, huis te verhuren om een beetje te gaan reizen en in de horeca te gaan werken. Ik denk niet dat ik ooit nog aan een studie zal beginnen. (studeren/40u p.w. werken is toch niet helemaal wat ik van het leven verwacht) ik ga mijn leven inrichten zoals ik dat altijd al voor ogen heb gehad, en dat is wonen en relaxen in het buitenland.
Joe.
|

12 juli 2010, 13:40
|
|
Hai,
Misschien is het ahndig om een test te doen waaruit blijkt welk gedeelte je precies aanspreekt je hebt namelijk van die testen waarui blijkt waar jij goed in bent maar die moet je kunnen krijgen van je coach, daarui kun je dan concluderen welke richting voor jou het beste is zodat je een stappenplan kunt maken en je doel kunt volgen
gr
Frank
|
|