Mediastudies
Soms weet je wel wat je wilt zeggen, maar niet precies hoe. Er zijn dan ook duizenden manieren om een boodschap over te brengen. Maar na een opleiding in de mediasector weet je als geen ander hoe communicatie werkt.
Vertel je je verhaal liever niet met woorden, dan kun je terecht bij de film- en fotografieopleidingen. Daar je leer communiceren met geluid en/of beeld.
Innovatie en communicatie gaan hand in hand: we bellen bijvoorbeeld allang niet meer alleen met onze mobiel. De modernste communicatietechnieken leer je bij opleidingen op het gebied van nieuwe media.
Een nieuwe boodschap op een originele en begrijpelijke manier brengen? Zesentwintig letters en een handvol leestekens, dat is alles wat goede tekstprofessionals nodig hebben.
Informatie is handelswaar. Een roddelblad, website met nieuws voor bakkers of een landelijke krant, het moet allemaal verkocht worden en geld opbrengen. Wie daarvoor verantwoordelijk wil zijn, heeft een commerciële blik op de inhoud in de media die hij aan de man brengt.