Commerciële studies

Informatie is handelswaar. Een roddelblad, website met nieuws voor bakkers of een landelijke krant, het moet allemaal verkocht worden en geld opbrengen. Wie daarvoor verantwoordelijk wil zijn, heeft een commerciële blik op de inhoud in de media die hij aan de man brengt.

De bacheloropleiding Media en Entertainment Management leidt je op tot media manager: een professional die zakelijk leiding geeft aan een (creatief) team. Je leert over de structuren, het gebruik, de functie en de inzet van (massa)media als televisie, radio en internet. Je maakt kennis met het medialandschap en leert om mediagedrag te analyseren.

Wat is een hype? Hoe bespeel je de media? Hoe lanceer je een website en wat is eigenlijk een typische webtekst? De hbo-opleiding Media, Informatie en Communicatie (MIC) leidt je op tot professional in de wereld van informatie, uitgeverij en entertainment. In deze studie staan de productie en marketing van audiovisuele, gedrukte en nieuwe media centraal.

Het belang van communicatie, informatie en informatievoorziening is de laatste jaren enorm toegenomen. Sms, msn, Facebook en Twitter zorgen ervoor dat we op een andere manier met elkaar communiceren en informatie tot ons nemen dan dertig jaar geleden. In de opleiding Communicatiewetenschappen bestudeer je oude en nieuwe vormen van communicatie tussen individuen, binnen en tussen organisaties en als maatschappelijk verschijnsel. Je onderzoekt hoe communicatieprocessen met 'oude' en 'nieuwe' media werken en welke effecten dit op mensen heeft.

Je bent hier: Home Opleiding Taal, media en communicatie Mediastudies Commerciële studies