Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger
U bent hier: Home Functioneren Samenwerken Werken in een team

Werken in een team

Zowel in je opleiding als op het werk, zul je heel vaak in een team moeten samenwerken.

Hoe toon je bij een sollicitatie aan dat je in een team kunt werken?

Stel, je solliciteert op een vacature van redacteur. In de personeelsadvertentie staat vermeld dat je niet alleen zelfstandig, maar ook in teamverband moet kunnen werken.

Tijdens je hbo-opleiding Journalistiek heb je samen met een aantal andere studenten een radiozender opgezet: hearus fm. Daarvan heb je geleerd de juiste mensen bij elkaar te brengen, samen te werken, taken te verdelen en een goede planning te maken. De obstakels en meningsverschillen heb je opgelost door ze stuk voor stuk op een open manier te bespreken. Met dit voorbeeld toon je aan dat je ook in teamverband kunt werken.

Verwerk dit kort in je sollicitatiebrief en licht het nader toe in je sollicitatiegesprek

Andere voorbeelden

Projectleider: Werken in een team staat voor mij gelijk aan: elkaar respecteren, elkaar helpen en van elkaar leren. Mensen die dat niet kunnen, horen niet in mijn team.

Journalist: Als ik me moet identificeren met een teamrol van Belbin, dan ben ik meer de brononderzoeker. Ik ben sterk in het verkennen en inbrengen van ideeën en bronnen en kan links leggen, terreinen verkennen en onderhandelen. Ik weet waar kansen liggen en weet deze ook te benutten.

Voorbeelden van vragen over werken in een team tijdens het sollicitatiegesprek:

Aanbevolen websites

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/samenwerken/werken-in-een-team Sitemap © Copyright Applinet B.V. 2004-2014 ColofonAdverteren

Carrièretijger
Carrièretijgers in gesprek over solliciteren, opleiding, persoonlijke ontwik­keling en carrière maken: